Дороги року

 

 

Минулоріч іванофранківці з подивом спостерігали за небаченим явищем. Вночі на вулицях міста відбувалися масштабні ремонти доріг. Зараз городяни з не меншим подивом спостерігають, як відремонтовані дороги поступово та незворотньо вкриваються ямами.

 


То була епопея, не інакше. Новообрані депутати Івано-Франківської міської ради зажадали змін, і самі ж почали ті зміни генерувати. Навесні стало відомо про нову програму ремонту доріг. На зміну щорічному поточному латанню реформатори запропонували капітальний ремонт найбільш проблемних ділянок. Змінили й відповідальних осіб. Замість департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку доручили займатися дорогами міському управлінню капітального будівництва (УКБ).

 

 

Найкраще – гостям!


Але те, що красиво звучить на словах, не завжди легко запровадити на ділі. УКБ повинно було в авральному режимі готувати необхідну документацію. Через обмежене фінансування про капітальний ремонт доріг у його класичному розумінні не могло бути й мови. Тоді придумали новий термін – вибірковий капітальний ремонт. Це означало, що ремонтувати можна окрему частину вулиці без потреби розбирати основу дороги.

 

 

Від «капітального» підходу одразу постраждало івано-франківське КП «ДРЕУ», яке виявилося неспроможним реалізувати масштабні задумки франківських депутатів. «На превеликий жаль, ні в місті, ні в області немає підприємств, які б мали справді велику техніку, – каже Володимир Ковальчук, начальник УКБ. – У КП «ДРЕУ» є тільки маленька метрова фреза, потужних катків та асфальтоукладників немає».

 

Франківським комунальникам залишили поточний ямковий ремонт, а з «капітального столу» їм перепали лише два об’єкти загальною вартістю 466 тис. грн. Натомість, на горизонті з’явилися заїжджі фірми. Першою стало столичне ТзОВ «Сем Буд». На Прикарпатті його вже знали. Свого часу кияни робили капремонт доріг у «Буковелі», а ще після повені 2008 року відновлювали дорогу в селі Вовчинець.

 

«Сем Буду», а пізніше й черкаському ПП «Артбуд Вектор» (цю фірму в нас знали лише за відгуками з Тернополя та Вінниці) довірили працювати на недорогих об’єктах до 300 тис. грн., які не вимагали оголошення конкурсів. Франківські дороги ці фірми ремонтували два місяці – у червні та липні 2011-го. Киянам віддали п’ять об’єктів на суму близько 1 млн. 300 тис. грн. Черкащани «урвали» три ділянки, на які місто виділило майже 800 тис. грн. На їхній техніці з’явилися наклейки про те, що роботи контролює ВО «Свобода», найчисельніша фракція у міськраді.

 

У червні депутат Віталій Бурко, який тоді вже отримав посаду в керівництві КП «ДРЕУ», розповідав журналістам, що ці дві ліцензовані приватні фірми дають гарантію на свою роботу, і між ними є конкуренція. Мовляв, хто краще себе проявить, той у подальшому й ремонтуватиме івано-франківські дороги.

 

 

Кубик асфальту – на згадку


Тим часом, 20 червня, УКБ оголосило конкурсні торги на вибірковий капремонт ще кількох об’єктів. На кону стояли кілька мільйонів гривень, і франківські дороги зацікавили ще одну конкуруючу компанію – ПВКП «БК «Арва» з міста Орджонікідзе Дніпропетровської області. Вона взяла участь у торгах разом з «Сем Будом» і 12 серпня виграла їх. У результаті, дніпропетровці переплюнули двох своїх попередників та уклали угоди з УКБ майже на 5 млн. грн.

 

«Сем Буд», щоправда, без роботи не залишився. Вже тоді кияни паралельно працювали у Чернівцях, де за 8 млн. грн. реконструювали злітну смугу місцевого аеропорту. Не гаючи часу, вони разом зі своєю технікою перебралися туди. Подейкують, що від’їзд був настільки несподіваним, що частину робіт за киянами доробляло наше КП «ДРЕУ».

 

А дорожники з Орджонікід­зе, як пізніше виявилось, підклали франківським депутатам свиню. Нині місто має претензії лише до тих доріг, де працювала саме «Арва». Як каже Володимир Ковальчук, дороги, що робилися в літній період, стоять добре. Недоліки мають два об’єкти «Арви»: вулиці Деповська та Галицька.

 

«Роботи там виконувалися восени, і температура вночі тоді різко впала, – пояснює Микола Халак, перший заступник начальника УКБ. – При температурі нижче 5°С бітум має здатність кристалізуватися, через це асфальтобетон формується не повністю».

 

В УКБ кажуть, що технагляд за роботами проводився на належному рівні. Досі в управлінні зберігають кубик асфальту, який тоді вирубали з дороги для незалежних лабораторних досліджень. Вони показали, що асфальт відповідає усім вимогам.

 

За словами Володимира Ковальчука, хвилюватися не варто. У договорі з виконавцем був передбачений гарантійний термін три роки. Тож усі недоліки на дорозі протягом цього часу підприємство має усувати власним коштом. У вів­торок, 13 березня, до Івано-Франківська приїжджали представники «Арви». Після об’їзду своїх об’єктів вони визнали в мерії, що ями на дорозі дійсно є, та пообіцяли поправити все за свій рахунок. Щоправда, зроблять вони це ближче до літа, коли остаточно потепліє.

 

 

Менше пафосу


«Набагато рентабельніше здійснювати капітальний ремонт, результат якого протримається мінімум п’ять років, ніж щороку закладати нові витрати на часткові ямкові ремонти, – говорив у червні 2011 року секретар Івано-Франківської міської ради Руслан Марцінків. – Для дійсно позитивного результату потрібно змінювати стару схему ремонту доріг, обирати для виконання фірми, що будуть давати гарантію».

 

Пройшло менше року, і з міської ради чути вже значно менше пафосу. «Послугами цих підрядників ми більше не будемо користуватися, їхня якість нас не влаш­товує, – заявив «Репортеру» 20 березня Роман Онуфріїв, голова депутатської комісії з питань планування фінансів, цін та бюджету міськради. – Факт дійсно неприємний. Можливо, ми затягнули із проведенням тендерів, але голов­ні рішення були правильними. Цього тижня ми узгодимо плани з капітального ремонту й наступного тижня оголосимо тендери. Таким чином розраховуємо, що капітальні об’єкти у місті будемо «катати» у найгарячішу пору року – влітку».

 

Крім того, як каже Володимир Ковальчук, сьогодні в УКБ думають над застосуванням в Івано-Франківську щебенево-мастичного асфальту. Цей тип покриття містить більше бітуму, є еластичнішим, менш водопроникним, а тому довговічнішим. Також чиновники вивчають можливість відмови від застосування на дорогах пісково-соляної суміші взимку та переходу на спеціальні, менш агресивні, розчини.

 

Перший минулорічний млинець для оновленої франківської влади на наших дорогах вийшов дещо гливким. Які висновки з цього зробили можновладці, побачимо вже за кілька місяців. А також подивимось, як саме дороблятимуть свої огріхи дорожники з Орджонікідзе.

 

Микола ВОЛКОВ,

Репортер

 

 


23.03.2012 Микола ВОЛКОВ 1300 10
Коментарі (10)

стрілець 2012.03.25, 19:59
Сором,сором і ганьба! Великдень на носі,а гоподарники вирішують питання жити Україні чи не жити,не дивлячись,що все починаєть ніби з дрібниці,того Івано-Франківська як кіт наплакав і ніяк ці горе-керівники,тобто каліки,ніяк не можуть навіть той ямковий ремонт зробити.Приходить Новий РІК і не можеш натішитися,як керівники з помпою влаштовують корпоративи,я одного керівника-кота,що облизується від бабів-курвів,як кіт від сметани,бачив на 3-х корпоративах,столи ломилися від делікатесів,було витрачено купу грошей,але зато паняга сидів як хрунь на іменинах і шукав ,ні вибирав жертви...,зато дороги,як були в жопі,так і лишилися до наступних виборів...ні,ні тепер вже до ВР.Так що шановні мешканці думайте,а не шукайте ворогів.Висновок!Маємо те,що заслужили і що хотіли...,звичайно винні навіть дуже винні маскалі правда?особливо ленін він курвий син і з мавзолею керує...от хлоп дає,може ще й і сам приїде,як ми го файно запросимо,щоби подививсі на дороги.Шукаймо ворогів по наших дорогах,може якраз в якійсь із ямок лежить!!!!!!!!!!!
Оля 2012.03.23, 17:44
По вул. Січових Стрільців біля друкарні та 3 студії проїхати взагалі не можливо!!! і це самий центр міста!!! обличчя влади!!
Оля 2012.03.24, 16:55
це чудо!! вчора на сторінці фіртки пожалілась на стан вул. Січових Стрільців - так сьогодні там латають ями!! і на правду - ДУМКИ МАТЕРІАЛЬНІ))) Слава Україні!!
Микола 2012.03.26, 12:16
Це чергове підтвердження Олю того, що Собода-влада в місті нічого не робить! То шо корпоративи влаштовувати! Нормальній владі, та яка хоче працювати для народу, пальцем не треба показувати! А такі дороги по місту 90%
Оля 2012.03.26, 19:18
Для Миколи: повністю з Вами згідна, що такі дороги в усьому місті. просто живу на Січових Стрільців і кожного дня бачу цю "красоту": зимою майже ніколи не підмітають, а про посипання при голоді взагалі не чули; прийшла весна - так асфальт зійшов - ні водіям проїхати, ні пішоходам пройти!!! А в Свободі - основна маса - це люди віком від 21 до 28 років, які фраєруються, а робити нічого не вміють!!! Отакі реалії сучасної України!!
Микола 2012.03.26, 20:58
Гарно і конкретно пишеш за пацанів які тільки понти ганяють, але ж вони билися в груди, що в них один із пріритетів це дороги. Я за них не голосував!
Оля 2012.03.27, 18:38
в груди вони б"ються на корпоративах)))і про дороги згадують коли бачать камеру і потенціальних виборців!! я за них теж не голосулувала і зараз цьому дуже рада!!!
12345 2012.03.27, 23:06
Щоб ці свободівці до скону так жили як і наші дороги, робити немає кому,націоналсвідомі якісь інваліди получились,все що можуть,це собі в карманчик.
Аналітик 2012.03.28, 09:22
Можна навіть з цієі схеми визначитии ціну відкату. Зверніть увагу на 1 і 12 обєкти. Ціна відрізнається в два рази , і об'єм відрізнається практично в два рази . Отже за 500тис 100 метрів , а за 250 тис 200 метрів. І справді якщо їдемо по привокзальній, то все гарно і рівно і просторо, а ідемо з іншоі сторони коліі , то вузько криво і негарно - зато 500 тис.
Микола 2012.03.28, 13:22
Народ зверніть увагу на статтю де Марцінків закликає громадську раду яку він зібрав контролювати владу. А марцінків де працює? Круто так сам собі начальніка!
19.06.2025
Катерина Гришко

На початку червня 2025 року провели тендерні конкурси на роботи в навчальних закладах на суму майже 40 мільйонів гривень. Фірми відомі та мають кримінальні справи.  

194
16.06.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки поспілкувалася з керівником Івано-Франківського театру Ростиславом Держипільським, щоб дізнатися, як театр живе і працює під час війни, як народжуються нові вистави, які міжнародні проєкти підтримують українське мистецтво, а також про виклики сучасності і непересічну силу мистецтва в непростий час.

1632
14.06.2025
Вікторія Матіїв

Напередодні Всесвітнього дня донора крові Фіртка поцікавилася, скільки прикарпатців регулярно здають кров, яка підготовка й процедура донації, розпитала у лікарки-трансфузіологині Прикарпатського обласного центру служби крові Марти Щирби, як на потреби крові вплинула війна.  

1179
12.06.2025
Тетяна Дармограй

У першому півріччі 2025 року мобілізацію на Івано-Франківщині проводили з використанням нових електронних систем та оновлених процедур. Які зміни в мобілізації діють та що ще планують удосконалити, розповідає Фіртка.

6599
10.06.2025
Павло Мінка

Калуш зіткнувся з енергетичною та екологічною кризою — мільйонні збитки та виснаження підземних вод загрожують питному водопостачанню міста.  

1798
05.06.2025
Олег Головенський

Про сучасні загрози, що потребують нової парадигми підготовки управлінців і фахівців та про нову освітню програму «Національна безпека», Фіртка поспілкувалася з куратором програми, професором кафедри публічного управління та адміністрування Василем Остап’яком.

2146

Глибше за інших пірнули гностики перших століть християнської ери. Вони дійшли принципового висновку: таємниця часу сусідить з таємницею Бога. Сусідить так близько, так щільно й невіддільно, що її пізнання майже напевно відкриває браму Творця, як найбільшої з таємниць.

248

Світ змінився до невпізнаваності зі стрімким розвитком технологій ми наче живемо у майбутньому. І водночас існують традиції, яким сотні років. Одна з таких  релігійних традицій — це шанування мощей святих у християнстві.

801

Ані висока освіченість, ані шляхетна спадковість, ані залучення до незлобивих віровчень не породжують усвідомленого гуманізму «просто так».

904

Звичайно знаковою подією у християнській сім`ї є перша сповідь і причастя дитини, але  цю важливу сакральну подію  батьки часто нівелюють, зміщуючи акценти з важливого на другорядне.  

1476
12.06.2025

Все більше людей відмовляються від дієт і переходять до інтуїтивного харчування — підходу, що вчить слухати тіло, а не рахувати калорії.  

555
08.06.2025

Здорове харчування не лише підтримує фізичний стан, а й допомагає залишатись стійкими перед труднощами та випробуваннями.  

1640
02.06.2025

На Прикарпатті завершується весняна посівна кампанія.  

1531
16.06.2025

У селі Гошів, що на Івано-Франківщині, на Ясній Горі розташований монастир Чину святого Василія Великого. Зокрема, на дзвіниці Гошівського монастиря знаходиться один з чотирьох карильйонів України.  

443
13.06.2025

Старий сидів біля оазису, біля входу в одне близькосхідне місто. До нього підійшов юнак і запитав...

3533
07.06.2025

Восьмого та дев'ятого червня християни відзначатимуть свято Трійці.  

3667
01.06.2025

У селі Гошів, що на Івано-Франківщині, на Ясній Горі розташований монастир Чину святого Василія Великого. Зокрема, на дзвіниці Гошівського монастиря знаходиться один з чотирьох карильйонів України.  

7244
16.06.2025

В Івано-Франківську з 15 по 20 червня відбуватиметься Шекспірівський фестиваль, організатором якого є Івано-Франківський національний академічний драматичний театр імені Івана Франка.   

459
19.06.2025

Депутати Верховної ради України 18 червня 2025 року підтримали в цілому законопроєкт № 11469 про множинне громадянство.   

210
16.06.2025

Більше довіряють Президенту мешканці Заходу — серед них 73% довіряють Володимиру Зеленському проти 61-63% в інших регіонах.  

956
15.06.2025

На думку прем'єр-міністра Польщі Дональда Туска, протистояння між Ізраїлем та Іраном переростає в повномасштабну війну в регіоні.  

378
10.06.2025

Більшість мешканців західних областей — 60% — усе ще готові терпіти війну стільки, скільки буде потрібно. Утім, це на 19% менше, ніж у лютому 2024 року.  

587