Дороги року

 

 

Минулоріч іванофранківці з подивом спостерігали за небаченим явищем. Вночі на вулицях міста відбувалися масштабні ремонти доріг. Зараз городяни з не меншим подивом спостерігають, як відремонтовані дороги поступово та незворотньо вкриваються ямами.

 


То була епопея, не інакше. Новообрані депутати Івано-Франківської міської ради зажадали змін, і самі ж почали ті зміни генерувати. Навесні стало відомо про нову програму ремонту доріг. На зміну щорічному поточному латанню реформатори запропонували капітальний ремонт найбільш проблемних ділянок. Змінили й відповідальних осіб. Замість департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку доручили займатися дорогами міському управлінню капітального будівництва (УКБ).

 

 

Найкраще – гостям!


Але те, що красиво звучить на словах, не завжди легко запровадити на ділі. УКБ повинно було в авральному режимі готувати необхідну документацію. Через обмежене фінансування про капітальний ремонт доріг у його класичному розумінні не могло бути й мови. Тоді придумали новий термін – вибірковий капітальний ремонт. Це означало, що ремонтувати можна окрему частину вулиці без потреби розбирати основу дороги.

 

 

Від «капітального» підходу одразу постраждало івано-франківське КП «ДРЕУ», яке виявилося неспроможним реалізувати масштабні задумки франківських депутатів. «На превеликий жаль, ні в місті, ні в області немає підприємств, які б мали справді велику техніку, – каже Володимир Ковальчук, начальник УКБ. – У КП «ДРЕУ» є тільки маленька метрова фреза, потужних катків та асфальтоукладників немає».

 

Франківським комунальникам залишили поточний ямковий ремонт, а з «капітального столу» їм перепали лише два об’єкти загальною вартістю 466 тис. грн. Натомість, на горизонті з’явилися заїжджі фірми. Першою стало столичне ТзОВ «Сем Буд». На Прикарпатті його вже знали. Свого часу кияни робили капремонт доріг у «Буковелі», а ще після повені 2008 року відновлювали дорогу в селі Вовчинець.

 

«Сем Буду», а пізніше й черкаському ПП «Артбуд Вектор» (цю фірму в нас знали лише за відгуками з Тернополя та Вінниці) довірили працювати на недорогих об’єктах до 300 тис. грн., які не вимагали оголошення конкурсів. Франківські дороги ці фірми ремонтували два місяці – у червні та липні 2011-го. Киянам віддали п’ять об’єктів на суму близько 1 млн. 300 тис. грн. Черкащани «урвали» три ділянки, на які місто виділило майже 800 тис. грн. На їхній техніці з’явилися наклейки про те, що роботи контролює ВО «Свобода», найчисельніша фракція у міськраді.

 

У червні депутат Віталій Бурко, який тоді вже отримав посаду в керівництві КП «ДРЕУ», розповідав журналістам, що ці дві ліцензовані приватні фірми дають гарантію на свою роботу, і між ними є конкуренція. Мовляв, хто краще себе проявить, той у подальшому й ремонтуватиме івано-франківські дороги.

 

 

Кубик асфальту – на згадку


Тим часом, 20 червня, УКБ оголосило конкурсні торги на вибірковий капремонт ще кількох об’єктів. На кону стояли кілька мільйонів гривень, і франківські дороги зацікавили ще одну конкуруючу компанію – ПВКП «БК «Арва» з міста Орджонікідзе Дніпропетровської області. Вона взяла участь у торгах разом з «Сем Будом» і 12 серпня виграла їх. У результаті, дніпропетровці переплюнули двох своїх попередників та уклали угоди з УКБ майже на 5 млн. грн.

 

«Сем Буд», щоправда, без роботи не залишився. Вже тоді кияни паралельно працювали у Чернівцях, де за 8 млн. грн. реконструювали злітну смугу місцевого аеропорту. Не гаючи часу, вони разом зі своєю технікою перебралися туди. Подейкують, що від’їзд був настільки несподіваним, що частину робіт за киянами доробляло наше КП «ДРЕУ».

 

А дорожники з Орджонікід­зе, як пізніше виявилось, підклали франківським депутатам свиню. Нині місто має претензії лише до тих доріг, де працювала саме «Арва». Як каже Володимир Ковальчук, дороги, що робилися в літній період, стоять добре. Недоліки мають два об’єкти «Арви»: вулиці Деповська та Галицька.

 

«Роботи там виконувалися восени, і температура вночі тоді різко впала, – пояснює Микола Халак, перший заступник начальника УКБ. – При температурі нижче 5°С бітум має здатність кристалізуватися, через це асфальтобетон формується не повністю».

 

В УКБ кажуть, що технагляд за роботами проводився на належному рівні. Досі в управлінні зберігають кубик асфальту, який тоді вирубали з дороги для незалежних лабораторних досліджень. Вони показали, що асфальт відповідає усім вимогам.

 

За словами Володимира Ковальчука, хвилюватися не варто. У договорі з виконавцем був передбачений гарантійний термін три роки. Тож усі недоліки на дорозі протягом цього часу підприємство має усувати власним коштом. У вів­торок, 13 березня, до Івано-Франківська приїжджали представники «Арви». Після об’їзду своїх об’єктів вони визнали в мерії, що ями на дорозі дійсно є, та пообіцяли поправити все за свій рахунок. Щоправда, зроблять вони це ближче до літа, коли остаточно потепліє.

 

 

Менше пафосу


«Набагато рентабельніше здійснювати капітальний ремонт, результат якого протримається мінімум п’ять років, ніж щороку закладати нові витрати на часткові ямкові ремонти, – говорив у червні 2011 року секретар Івано-Франківської міської ради Руслан Марцінків. – Для дійсно позитивного результату потрібно змінювати стару схему ремонту доріг, обирати для виконання фірми, що будуть давати гарантію».

 

Пройшло менше року, і з міської ради чути вже значно менше пафосу. «Послугами цих підрядників ми більше не будемо користуватися, їхня якість нас не влаш­товує, – заявив «Репортеру» 20 березня Роман Онуфріїв, голова депутатської комісії з питань планування фінансів, цін та бюджету міськради. – Факт дійсно неприємний. Можливо, ми затягнули із проведенням тендерів, але голов­ні рішення були правильними. Цього тижня ми узгодимо плани з капітального ремонту й наступного тижня оголосимо тендери. Таким чином розраховуємо, що капітальні об’єкти у місті будемо «катати» у найгарячішу пору року – влітку».

 

Крім того, як каже Володимир Ковальчук, сьогодні в УКБ думають над застосуванням в Івано-Франківську щебенево-мастичного асфальту. Цей тип покриття містить більше бітуму, є еластичнішим, менш водопроникним, а тому довговічнішим. Також чиновники вивчають можливість відмови від застосування на дорогах пісково-соляної суміші взимку та переходу на спеціальні, менш агресивні, розчини.

 

Перший минулорічний млинець для оновленої франківської влади на наших дорогах вийшов дещо гливким. Які висновки з цього зробили можновладці, побачимо вже за кілька місяців. А також подивимось, як саме дороблятимуть свої огріхи дорожники з Орджонікідзе.

 

Микола ВОЛКОВ,

Репортер

 

 


23.03.2012 Микола ВОЛКОВ 1276 10
Коментарі (10)

стрілець 2012.03.25, 19:59
Сором,сором і ганьба! Великдень на носі,а гоподарники вирішують питання жити Україні чи не жити,не дивлячись,що все починаєть ніби з дрібниці,того Івано-Франківська як кіт наплакав і ніяк ці горе-керівники,тобто каліки,ніяк не можуть навіть той ямковий ремонт зробити.Приходить Новий РІК і не можеш натішитися,як керівники з помпою влаштовують корпоративи,я одного керівника-кота,що облизується від бабів-курвів,як кіт від сметани,бачив на 3-х корпоративах,столи ломилися від делікатесів,було витрачено купу грошей,але зато паняга сидів як хрунь на іменинах і шукав ,ні вибирав жертви...,зато дороги,як були в жопі,так і лишилися до наступних виборів...ні,ні тепер вже до ВР.Так що шановні мешканці думайте,а не шукайте ворогів.Висновок!Маємо те,що заслужили і що хотіли...,звичайно винні навіть дуже винні маскалі правда?особливо ленін він курвий син і з мавзолею керує...от хлоп дає,може ще й і сам приїде,як ми го файно запросимо,щоби подививсі на дороги.Шукаймо ворогів по наших дорогах,може якраз в якійсь із ямок лежить!!!!!!!!!!!
Оля 2012.03.23, 17:44
По вул. Січових Стрільців біля друкарні та 3 студії проїхати взагалі не можливо!!! і це самий центр міста!!! обличчя влади!!
Оля 2012.03.24, 16:55
це чудо!! вчора на сторінці фіртки пожалілась на стан вул. Січових Стрільців - так сьогодні там латають ями!! і на правду - ДУМКИ МАТЕРІАЛЬНІ))) Слава Україні!!
Микола 2012.03.26, 12:16
Це чергове підтвердження Олю того, що Собода-влада в місті нічого не робить! То шо корпоративи влаштовувати! Нормальній владі, та яка хоче працювати для народу, пальцем не треба показувати! А такі дороги по місту 90%
Оля 2012.03.26, 19:18
Для Миколи: повністю з Вами згідна, що такі дороги в усьому місті. просто живу на Січових Стрільців і кожного дня бачу цю "красоту": зимою майже ніколи не підмітають, а про посипання при голоді взагалі не чули; прийшла весна - так асфальт зійшов - ні водіям проїхати, ні пішоходам пройти!!! А в Свободі - основна маса - це люди віком від 21 до 28 років, які фраєруються, а робити нічого не вміють!!! Отакі реалії сучасної України!!
Микола 2012.03.26, 20:58
Гарно і конкретно пишеш за пацанів які тільки понти ганяють, але ж вони билися в груди, що в них один із пріритетів це дороги. Я за них не голосував!
Оля 2012.03.27, 18:38
в груди вони б"ються на корпоративах)))і про дороги згадують коли бачать камеру і потенціальних виборців!! я за них теж не голосулувала і зараз цьому дуже рада!!!
12345 2012.03.27, 23:06
Щоб ці свободівці до скону так жили як і наші дороги, робити немає кому,націоналсвідомі якісь інваліди получились,все що можуть,це собі в карманчик.
Аналітик 2012.03.28, 09:22
Можна навіть з цієі схеми визначитии ціну відкату. Зверніть увагу на 1 і 12 обєкти. Ціна відрізнається в два рази , і об'єм відрізнається практично в два рази . Отже за 500тис 100 метрів , а за 250 тис 200 метрів. І справді якщо їдемо по привокзальній, то все гарно і рівно і просторо, а ідемо з іншоі сторони коліі , то вузько криво і негарно - зато 500 тис.
Микола 2012.03.28, 13:22
Народ зверніть увагу на статтю де Марцінків закликає громадську раду яку він зібрав контролювати владу. А марцінків де працює? Круто так сам собі начальніка!
30.04.2025
Олег Головенський

Загалом, декларації «обраних народом» виглядають доволі скромними. Нічого особливого. Але дещо цікаве є. Як і сам аналіз та «рейтинги» здобутків чиновників.

2609
28.04.2025
Катерина Гришко

Шахрайка отримала три роки позбавлення волі за те, що виманювала гроші в родичів зниклих воїнів ЗСУ, обіцяючи інформацію про їх місцеперебування. Фіртка вивчила матеріали слідства та судовий розгляд і ділиться з читачами ексклюзивними деталями.

1238
23.04.2025
Дарина Кочержук-Слідак

Прокуратура вважає, що ділянки закладу незаконно передали підприємцям нібито для практичних занять учнів, але насправді їх використовували для вирощування врожаю на продаж. Фіртка провела журналістське розслідування щодо цих випадків, зокрема розглянула судові документи. З цими ексклюзивними матеріалами ознайомимо читачів.

1149
21.04.2025
Лука Головенський

Де саме в Мюнхені були вбиті агентом КДБ Степан Бандера та Лев Ребет, де знаходилися офіси ОУН, Антибільшовицького Блоку Народів, газетні редакції та проживали Ярослав та Ярослава Стецьки, — про все це у нашому сьогоднішньому дослідженні.

2344
16.04.2025
Тетяна Ткаченко

Про свій шлях у війську, байдужість тилу, сучасні методи мобілізації, терміни служби та історії з війни, які залишили глибокий слід у пам’яті, капітан медичної служби, командир кейсевак-групи 1 батальйону 93-ї бригади Олександр Соколюк розповів  журналістці Фіртки.

3778
12.04.2025
Вікторія Матіїв

Про шлях до Христа, як розрізняти Божу волю від власних бажань, сумніви щодо віри, значення Пасхи та як зберігати духовний спокій під час війни, журналістка Фіртки поспілкувалася зі священником Василем Савчином, який служить в парафії святих Кирила і Методія, Лемківської церкви в Івано-Франківську.

2785 8

Гори не знають політики. Живуть вони поза категоріями лівих і правих, в тих краях, де закінчується система політичних координат, і де розквітає гірський едельвейс, де живуть часи лицарської величі Німеччини, що лише чекають свого часу.

1015

Хто уникає позиції перед лицем зла — вже займає позицію. І не на боці добра.

855

Нам фактично  все відомо про смерть Ісуса Христа. А як закінчилось життя його найближчих учнів відомо дуже мало. Хоча кожен з них суттєво доклався до проповіді християнської віри та її поширення.  

806

В цікаві часи живемо. Яке покоління могло ще б спостерігати «Армагедон онлайн» (або ж сингулярний перехід) — хто його знає що вийде? Щодня новини, яких колись вистачало б на десятиліття…

749
05.05.2025

Здорове харчування не лише підтримує фізичний стан, а й допомагає залишатись стійкими перед труднощами та випробуваннями.  

66
23.04.2025

Перекуси повинні бути корисними, поживними та здоровими. Це своєю чергою допоможе залишатися в тонусі та бути продуктивними.  

10493
05.05.2025

У питаннях одягу вірян в церкві різні релігійні традиції мають свої підходи та вимоги.  

57
02.05.2025

У житті кожної людини бувають моменти, коли вона звертається до Бога в надії на підтримку, відповідь чи знак.  

402
27.04.2025

Провідна неділя — перша неділя після святкування Великодня.  

5487
22.04.2025

Видання The Week UK з посиланням на колишнього секретаря померлого папи Франциска включило 45-річного кардинала-українця Миколу Бичка з Австралії в перелік кандидатів на посаду нового Папи Римського.

1198
02.05.2025

Презентували «Життєпис Івано-Франківська», а саме — другу книгу, яка охоплює період з 1939 по 2022 роки.  

592
01.05.2025

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль повідомив, що Україна та США узгоджують "технічні деталі" перекладу тексту угоди про рідкісноземельні метали та корисні копалини, і вже "найближчої доби" угоду підпишуть.  

436 2
27.04.2025

Президент Володимир Зеленський вважає, що найближчими днями можуть відбутися вагомі зустрічі, які наблизять припинення вогню для України.  

868
24.04.2025

У Лондоні тривають знижені до робочого рівня переговори між Великою Британією, США, Україною, Францією та Німеччиною щодо мирного плану припинення російсько-української війни.  

757
21.04.2025

Наступного тижня команда американського президента Дональда Трампа вирушить до Лондона для перемовин щодо перемир’я в Україні.  

809