Гонор на брудних фіранках

 

/data/blog/38891/a536ae95c00f76ebab657da6edebbd66.jpg

 

За усіма рейтингами і соціологічними опитуваннями, найкомфортніші міста в країні — Чернівці й Івано-Франківськ. Цілковита правда!

 

Жити в них надзвичайно красиво і затишно. Здавалося б, цю шляхетність, цю високу естетику імперського минулого два сусідніх міста мали б з честю нести у світ, удосконалюючи його своїм прикладом. А простір між собою взагалі повинні були перетворити на такий собі коридор взірцевої урбаністики.

 

Але нині — не про дороги. Хоч ні, про них також. Приміром, лише той, хто хоч раз проїхав селищем Заболотів, що на чернівецько-франківській трасі, знає, що таке насправді погана дорога. Машини тут не їдуть — вони обережно переступають колесами з клаптика на клаптик твердого полотна, що де-не-де дивом вціліло посеред суцільних ям на магістралі державного(!) значення. Таке враження, що цю дорогу нещадно бомбардували. Врешті, місцевим жителям увірвався терпець бачити таку ганьбу своєму славному містечку, і вони перекрили не просто трасу, а ціле перехрестя з вимогою розпочати нарешті капітальний ремонт.

 

Акція протесту проти безгосподарності була такою гучною, що днями сюди навідався сам Сергій Стельнякович. Голова Укравтодору особисто інспектував, як важкі автогрейдери профілюють дорогу, давав доручення з доставки щебеню, пально-мастильних матеріалів і необхідної техніки для проведення дорожньо-ремонтних робіт.

 

Але в дорожній темі є ще одна складова, яка суттєво впливає не тільки на імідж держави і обласних центрів, а й загалом на наше життя, причому буквально. Йдеться про регулярні пасажирські автоперевезення. І якщо з приводу стану доріг Чернівці та Івано-Франківськ ще можуть кивати у бік Києва, мовляв, це не ми — це там, то забезпечити на належному рівні обслуговування пасажирів (а серед них і їхні жителі, і їхні гості) — прямий обов’язок саме адміністративних центрів Буковини і Прикарпаття. Точніше облдержадміністрацій як замовників автоперевезень на конкретному міжобласному маршруті загального користування.

 

Старі, розбиті, брудні до останньої стадії непристойності (гірше просто не буває!) «мерседеси-спринтери» і є сьогодні візитною карткою двох найгоноровіших, найчепурніших міст країни. Переобладнані у «лівих» майстернях до надання послуг з пасажирських перевезень, ці машини відслужили своє років 20 тому і сто разів себе окупили. Але замінити їх на пристойні технічні засоби ніхто не збирається. З них вичавлюють зиск до останнього, економлячи на елементарних речах. Для забезпечення максимальної кількості посадкових місць вузькі крісла в мікроавтобусних салонах прикручені так близько одне від одного, що дорослі люди вимушені дві, а то й усі чотири години нерухомо сидіти з прямою спиною, не знаючи куди подіти ноги у тій тісняві. Які кондиціонери в спеку (єдине вікно, яке відкривається, — біля водія)? Який обігрів у морози? Тут усю дорогу (та більше вщент розбиту) переймаєшся, аби взагалі цей бус не розвалився на запчастини!

 

— Не подобається — не їдьте, ніхто вас не примушує, беріть он таксі! — обурювався на всю коломийську автостанцію водій мікробуса, він же його власник з юридичним статусом приватного перевізника і виглядом вантажника магазину «Пиво-води», якому губернатори Чернівеччини та Івано-Франківщини не просто доручили представляти їхні гонорові області на дорозі міжнародного сполучення, а й довірили життя пасажирів. — Я що, по-вашому, — повинен прати ці фіранки? Чорні від бруду і з дірками? Мені біля них не сидіти. Моє робоче місце за кермом!

 

Від’їхавши від автостанції, водій зупинив машину у призначеному місці, і за мить автобус був забитий по самі задраєні люки. Бігме, шпротам у консервній банці — й то вільніше! За бортом плюс 27. Скільки в салоні? Про це краще взагалі не думати. Люди чемно просили одне в одного пробачення за незручності (це дуже м’яко сказано!) і уклінно дякували водію, бо у них нема іншого варіанту дістатися до приміських сіл. А як мовиться, тушкою чи опудалом — їхати треба. Тільки от питання: в яких фінансово договірних взаєминах повинні бути замовник і виконавець послуг з регулярних автоперевезень, щоб дозволити собі випускати у рейс брухт на колесах і мати пасажирів за безмовні тушки і опудала? 


Світлана ІСАЧЕНКО, УК


Коментарі (1)

Roman 2013.08.06, 12:37
Більш актуальної статті не придумаєш! Автобуси - насправді жахливі, а культура спілкування водій-пасажир - це взагалі жах. Зауваження водію викликають в більшості агресію. Скавуління водіїв про низькі доходи - суцільний обман. Тіньові доходи перекривають офіційні в рази, а йому ліньки помити автобус.
24.11.2025
Анна Марущак

Рецидивісти зі строками за вбивство, “смотрящі” за містами й колоніями, ув’язнені, які й досі керують “общаками” через контрабандні телефони, та наркоторговці потрапили в епіцентр резонансних кримінальних проваджень про вимагання, шахрайство та побиття.  

5783
21.11.2025
Тетяна Ткаченко

Волонтерка Вікторія Сакун двічі змушена була залишати дім через російську агресію. Вперше — у 2014 році з окупованого Донецька, вдруге — після початку повномасштабного вторгнення у 2022-му.    

1514
18.11.2025
Вікторія Матіїв

«Володя був справжнім українцем, гордився своєю кров’ю і ніколи не кидав слів на вітер», — згадує Вікторія Петрук свого чоловіка, полеглого захисника Володимира Петрука.  

5183
14.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

7147 9
07.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2983
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1746

Епіграфом до цього тексту візьмемо фрагмент з «Мандрів Гулівера», в якому Джонатан Свіфт устами Гулівера розповідає господарю — Гуїгнгнму про суддів та адвокатів тогочасної в Англії.

2701

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

589

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2705

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

1175
25.11.2025

Питання «чи варто їсти пізно ввечері?» часто хвилює тих, хто намагається правильно харчуватися й дбати про своє здоров’я.  

5026
20.11.2025

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

1017
16.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

2413
25.11.2025

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

17889
20.11.2025

Нерідко молодь стверджує, що можна вірити в Бога, втім не ходити до храму.  

12291
16.11.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

1322
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

8240
27.11.2025

Міжнародна співпраця дозволяє Івано-Франківську не лише ремонтувати пам’ятки та культурні об’єкти, а й розвивати освіту, культуру та соціальні програми громади.

2025
17.11.2025

Колишній держсекретар США Майк Помпео став членом наглядової ради української оборонної компанії Fire Point.  

751
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

1315
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

1166
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1623