Суд у Пилата

«33 рік від Різдва Христового. Римська імперія. Іудея. Єрусалим. Преторія.

2011 рік. Україна. Київ. Хрещатик, 42-а. Печерський райсуд міста Києва»

 

 

Єпископ Кассіан Безобразов:  «Христос і перше християнське покоління».

Частина I. Євангільська історія.   6. Суд у Пілата.

(Джерело: www.azbyka.ru) Вибірково.

 

      «Ісус був доправлений Синедріоном на суд Пілата у звинуваченні в політичному злочині: підбурюванні народу, заклику не платити податки кесарю і поданні Себе гідністю Христа-Царя. З такою вичерпною точністю формулюється це обвинувачення у Лк. (23:2). В своїй політичній частині, звинувачення було невідповідним. Його завідома безпідставність випливає, хоча б, з відповіді Ісуса на надумане запитання про борги кесарю. Але політичне обвинувачення було необхідним, щоб отримати від Пілата затвердження вироку.

 

І Пілат, після декількох коливань, про які свідчать Євангелісти, послав Ісуса на смерть, як претендента на месіанське достоїнство, тобто як політичного злочинця. Це зрозуміло, по-перше, з напису на хресті, котра по своєму змісту, містила вину злочину. Між іншим, Пілат не міг не прийняти позицію першосвященників: безумовно, не Цар, а претендент на царську гідність. Важливо й те, що Пілат, роблячи спробу звільнити Ісуса, опинився перед альтернативою, кого звільнити – Ісуса чи Варавву. Праведну, Людину в ідеальному значенні цього слова, і злочинця: «був же Варавва розбійником»,…який разом з іншими бунтівниками, здійснили вбивство.

 

        Але Пілату потрібно було зробити вибір між Ісусом і Вараввою. Епізод з Вараввою ще раз підтверджує, що Ісус був підданий суду Пілата і засуджений Пілатом до смерті по звинуваченню в політичному злочині. Такою є формально-юридична сторона питання.»

 

        «Пілат більше злякався не першосвященників, а Ісуса, Котрий не відповідав на його запитання і рахувався з владою Пілата над Ним лишень постільки, постільки вона була дана йому з вище. Римляни були забобонними, в свідомості Пілата повинна була пробігти думка: а що, якщо Ісус, дійсно син Божий?  Він зміцнився у своєму бажанні відпустити  Його. Діло першосвященників здавалося програним. Пілат твердо стоїть на своєму. Тоді вони видають останній аргумент. «Якщо ти Його відпустиш, ти не друг кесарю: всякий роблячий себе Царем противник кесарю». Пілат поступається і піддає Ісуса розіп’яттю. Він це робить проти своїх переконань, але з особистих інтересів.  Він повторно називає Ісуса їх царем. Заперечуючи йому, вони заявляють, що в них тільки один цар – кесар.

 

      Суд Пілата супроводжувався знущанням римських воїнів над Ісусом…

      Окремої теми заслуговує історія з самогубства Іуди, який зрадив Ісуса…

      Пілат умив руки, демонструючи свою непричетність до смерті Ісуса сказав народу: не винен я в крові Праведника Цього. Дивіться ви.»

 

                                                         *   *   *   *   *

 

      2011р. Україна. Київ. Хрещатик, 42-а. Печерський районний суд міста Києва. Політичне судилище над Юлією Тимошенко. Надумані економічні претензії по газових угодах. Приховане покарання за підбурювання народу, політичне обвинувачення за претендування на посаду Президента України. Протизаконні сфальшовані обвинувачення. Не визнання влади судді над собою, не встає перед ним, не відповідає на його запитання, не звертається до нього «Ваша честь!»              

 

       В сусідній судовій залі паралельний процес у кримінальному обвинуваченню Пукача, за організоване групове вбивство журналіста Гонгадзе. Кірєєв. Відсутність переконань, але особисті інтереси. Президент Янукович. Мордування Тимошенко в СІЗО, в автозаку, в камері тимчасового утримання, відмова у наданні медичної допомоги. Екс-президент Ющенко і його «свідчення»…

 

        Хто тепер вмиє руки?..

         

 

P.S.  Написання даної контрверсійної публікації супроводжувалася тривалими роздумами, сперечаннями і власними запереченнями. Це не є прямим порівнянням чи ототожненням. Усі історичні співпадіння є абсолютно випадковими, але реальними. Ці події об’єктивно розведені в часі та просторі. Мата публікації привернути увагу до історичної паралелі в політично вмотивованих судилищах. Задаймося елементарно простим питанням: чи змінилося щось за дві тисячі років в діях влади і суддів? Відповідь очевидна усім.


05.09.2011 Юрій Романюк 1900 6
24.11.2025
Анна Марущак

Рецидивісти зі строками за вбивство, “смотрящі” за містами й колоніями, ув’язнені, які й досі керують “общаками” через контрабандні телефони, та наркоторговці потрапили в епіцентр резонансних кримінальних проваджень про вимагання, шахрайство та побиття.  

5602
21.11.2025
Тетяна Ткаченко

Волонтерка Вікторія Сакун двічі змушена була залишати дім через російську агресію. Вперше — у 2014 році з окупованого Донецька, вдруге — після початку повномасштабного вторгнення у 2022-му.    

1305
18.11.2025
Вікторія Матіїв

«Володя був справжнім українцем, гордився своєю кров’ю і ніколи не кидав слів на вітер», — згадує Вікторія Петрук свого чоловіка, полеглого захисника Володимира Петрука.  

5147
14.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

7122 9
07.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2967
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1728

Епіграфом до цього тексту візьмемо фрагмент з «Мандрів Гулівера», в якому Джонатан Свіфт устами Гулівера розповідає господарю — Гуїгнгнму про суддів та адвокатів тогочасної в Англії.

2648

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

573

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2668

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

1146
25.11.2025

Питання «чи варто їсти пізно ввечері?» часто хвилює тих, хто намагається правильно харчуватися й дбати про своє здоров’я.  

4989
20.11.2025

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

918
16.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

2363
25.11.2025

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

17825
20.11.2025

Нерідко молодь стверджує, що можна вірити в Бога, втім не ходити до храму.  

12273
16.11.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

1315
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

8216
27.11.2025

Міжнародна співпраця дозволяє Івано-Франківську не лише ремонтувати пам’ятки та культурні об’єкти, а й розвивати освіту, культуру та соціальні програми громади.

1045
17.11.2025

Колишній держсекретар США Майк Помпео став членом наглядової ради української оборонної компанії Fire Point.  

737
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

1304
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

1155
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1610