Ірина Висоцька: Я не уявляю себе без автоспорту

 

/data/blog/124436/b1789dfc3262168fc6c4f7d20aa7d2b4.jpg

 

Автоспорт для неї став другим диханням. Вона вперше сіла за кермо у 5 років, на батькових колінах, весь час мріяла про власну машину, а зараз вона професійна автогонщиця, чи не єдина дівчина у цій справі. Ірина Висоцька – автогонщиця, автомобільний журналіст, експерт та телеведуча. Більше про спортивне водіння, чоловічу конкуренцію і захоплення поговорили з Іриною Висоцькою.
 

– Ірино, чому саме автомобілі?
 

– Це моя шалена пристрасть. Я з дитинства закохана в автомобілі. Вже у свої п’ять років я сіла за кермо, правда у тата на колінах. У мене було нестримне бажання водити автомобіль, ба більше, я мріяла купити свою машину. Завжди просила друзів дати хоча б трішки поводити машину. Мені було байдуже яка це буде машина, головне, щоб вона у мене була. Тоді першою стала Таврія. Не знаю, як вона «вижила» після мого водіння. Напевне тоді мрія мого життя збулася. Я не уявляю себе без автомобіля. Згодом я почала мріяти про Субару. Тоді мене ще не цікавив автоспорт професійно, я просто хотіла Субару. Магічним чином сталося так, що у мене з’явилась саме ця машина, і я знову була найщасливішою.
 

14642503_1435912296437325_2896471994830298816_n
 

– Чи розділяли таке вподобання ваші різні та друзі?
 

– Тато завжди мене підтримував, він також автомобіліст. Подружки мене не розуміли, але коли у мене з’явилась машина, вони зрозуміли, що я найщасливіша, бо мріяла про це все життя.
 

– Коли почали займатися автоспортом професійно?
 

– Випадково я потрапила на з’їзд всіх «субаристів» України, де потрібно було проїхати по треку. Я потрапила в десятку найкращих, просто проїхавшись. Тоді я збагнула, що у мене це виходить, і подумала, чому б не спробувати займатися цим професійно. Почала плідно навчатись, відвідувати заняття з тренером.
 

– Коли ви вперше брали участь у змаганні?
 

– Перше моє змагання було ще з Таврією, це був 2007 рік. За кермом тоді я була тільки п’ять місяців, але це не завадило здобути перемогу. Мені запропонували прийняти участь у змаганні, це було 8 березня. Спочатку було страшно. Я могла зробити будь-які трюки в місті чи у полі, та от на змаганні – не знала чи вийде. Пригадую, я так хвилювалася, що мало не «завалила» кваліфікацію (це для того, щоб знати хто за ким має стартувати). Я двічі не проїхала фігуру, поїхала не туди, куди потрібно. Потім я зібралася і вже з третього разу пройшла. Мій тато не знав, що я їду на змагання. Я думала, що він сваритиметься, та він вже від когось дізнався, і дуже радів за мене. Коли ти займаєшся тим, що любиш – завжди буде успіх.
 

11011964_837280203015223_8168504529367088209_n
 

– У якому віці ви навчились добре водити машину?
 

– Ну… Я почала з п’яти років (сміється). Цікаво те, що з першого разу я не здала на права. Не пройшла ще на правилах, тому до їзди не допустили. Іншого разу, коли я все ж таки здала правила, була настільки самовпевнена, що позбивала всі колеса. Права мені дали, але шоу я влаштувала чимале.
 

– Де ви тренувалися, навчалися автоспорту?
 

– У Франківську немає місця для тренування на автомобілях, тому я довгий час тренувалась у Києві. У мене на першому місці був автоспорт. Згодом я перейшла в іншу галузь, почала займатися перегонами у горах. Зараз я націлена на закордонні змагання, у мене вже було кілька змагань.
 

– Які саме змагання у автогонщиків?
 

– Є дуже багато різних змагань автоспорту: більш аматорські, професійні, є чемпіонати України, дрег-рейсінг, кільцеві та ралійні перегони і багато інших. Напередодні змагань потрібно пройти техогляд та медичний контроль. Бути учасником перегон не так просто, оскільки потрібно підготувати не тільки машину, а й себе. На змагання потрібно їхати у компанії хорошого механіка та мати багато додаткових запчастини, автомобільну “технічку”. У цій справі необхідно все ретельно спланувати. Змагання ми записуємо на відео, тому є чудова нагода побачити свої помилки та проаналізувати їх.
 

12115737_1161514480543776_5209630084770431409_n
 

– Чи бували під час змагань форсмажори?
 

– Пригадую, у мене були змагання в Закарпатській області, а наступного дня змагання у Києві, з самого ранку. Я залишила всіх і відразу, на тому ж автомобілі подалася у столицю.
 

– Чи маєте ви конкурентів?
 

– У автоспорті дуже велика конкуренція. Суперник може бути краще підготовленим у технічному плані, тому часто з таким автомобілістом важко змагатися. Перемога у змаганнях – це лотерея. Говорячи про кільцеві перегони, то там не можна допустити жодної помилки. Потрібно видати все на одному диханні. Потрібно зосередитись на тому, що ви робите, але часто адреналін бере верх. Якщо у вас є проблеми, турбує щоденне, то після одного змагання – моментально все відпускає.
 

Які змагання вважаються найбільшим досягненням для автогонщика?
 

Автогонщики хлопці, здебільшого впевнені, що вони вже майстри своєї справи і їм не потрібні змагання. Проте, мало хто присвячує цій справі себе повністю. Є люди, котрі навчають цій справі професійно, як от мій тренер, який навчав мене всьому, він був професіоналом та не шкодував мене. Після занять я завжди була втомленою, але задоволеною, бо результат був відчутним з кожним заняттям.
 

10011899_10203033007161319_8896837132785243164_o
 

– Чи багато ви знаєте дівчат-автогонщиць? Наскільки складно дівчині бути в автоспорті?
 

Насправді, дівчат одиниці. Здебільшого приходять ненадовго. Пробують себе сестри, дівчата чи жінки гонщиків. Протягом цього року я не зустрічала на змаганнях дівчат взагалі. В середньому, якщо чоловіків автогонщиків 1000, то жінок – 5.
 

– Як сприймають чоловіки жінку-автогонщицю?
 

Чоловіки нас люблять та приділяють багато уваги. Якщо дівчина розуміється у автомобілях, знає, що таке механіка – для чоловіків це дуже круто.
 

– Чи піддаються вам хлопці під час змагань?
 

Ні, в жодному разі. Ба більше, вони ще можуть хитрувати. Напевне мають острах, що їх «підріже» дівчина. Вони не вважають, що мені потрібно піддаватися, тільки через те, що я дівчина.
 

Коли я тільки влилась в цю справу, почало з’являтися багато знайомих та друзів і закордонних. Існує вже певна тусовка автогонщиків. Нас завжди об’єднує одне захоплення, одна спільна зацікавленість та любов до машини.
 

personavysotska3
 

– Чи не виникає бажання зробити різні трюки їдучи містом?
 

Коли не було автоспорту, то це робилося постійно: щодня, щовечора. Зараз вже є відповідні місця для того, щоб показати свої вміння. Я проти екстремальної їзди у місті. Катання вночі по місту, коли може трапитися будь-що – це не гонки. Звісно, я розумію, що молодим цікаво їздити проти правил, але чомусь коли потрібно проїхатися на змаганнях із секундоміром та за всіма правилами – сміливих мало. Це все ризик, як для самого водія, так і перехожих.
 

– Розкажіть більше про закордонні змагання. Якщо порівнювати рівень цієї справи за кордоном та в Україні, на якому ми місці?
 

– Ми приїхали на змагання у Польщу, та не на виступ, а із компанією. Тоді я я вперше на чужому автомобілі виборола третє місце. Судячи з цієї ситуації, їхній рівень не настільки високий. Звісно, є різні чемпіонати, але мені здається, що в Україні сильніші пілоти.
 

Ігор Фальчук – мій перший вчитель, котрий зараз живе у США, розповідає, що коли приїхав на американський слалом, зрозумів, що у нас набагато складніші фігури, а тут легкі перепони, які швидко запам’ятовуються. У нас якось все солідніше.
 

12074939_1157321097629781_6193074914731922126_n
 

– Чи немає бажання навчати, тренувати бажаючих водінню?
 

У нас була ідея створити школу водіння для жінок. Хлопці завжди вважають, що вони класно їздять, а жінки напевне хотіли б їздити краще, аніж чоловіки. Та я не знаю, чи з мене вийде вчитель.
 

Як поєднуєте дві діяльності: журналістику та автоспорт?
 

– Все моє свідоме життя пов’язане з машинами. Я працюю в автомобільній справі, як мій батько та чоловік. Мене завжди цікавили машини та все, що з ними пов’язано, це вже невід’ємна частина мене. Коли я почала займатися автоспортом, мені запропонували вести у журналі рубрику «Тест-драйв», згодом я стала автомобільним експертом у цьому виданні. З часом почали знімати відео тест-драйви. Спочатку був промо-ролик, а далі – тест-драйви різних авто. Це досить складно, оскільки у нас немає великого бюджету. Проте, у нас чудова команда, ми працюємо з цікавими автомобілями і нам це подобається. Мені імпонує роль ведучої та вся підготовка матеріалу. Взагалі, я ніколи не думала про журналістику, але так вже склалося.

 

13668733_1207052726025370_1657788484488063911_o
 

– Було лячно вперше у ролі ведучої?
 

– Вперше ми знімали минулого квітня. Пригадую, що я не могла вимовити і п’яти речень протягом години, я забувала текст, відповідала погляд від камери. Говорити на камеру та при цьому їхати за кермом чужого автомобіля – це було для мене не найлегшим завданням. Проте, порівнюючи зараз першу передачу та останню, помітно кардинальну різницю.

 
– Що побажаєте франківцям?
 

– Мені здається, якщо чогось дуже хочеться, то не вартує переконувати себе, що це непотрібно. Якщо хочеться – робіть. Можливо нагоди такої більше не буде. Якщо до чогось прагне душа – потрібно на всі перепони закрити очі.

 

vezha.org


24.01.2017 3639 0
Коментарі (0)

24.11.2025
Анна Марущак

Рецидивісти зі строками за вбивство, “смотрящі” за містами й колоніями, ув’язнені, які й досі керують “общаками” через контрабандні телефони, та наркоторговці потрапили в епіцентр резонансних кримінальних проваджень про вимагання, шахрайство та побиття.  

5761
21.11.2025
Тетяна Ткаченко

Волонтерка Вікторія Сакун двічі змушена була залишати дім через російську агресію. Вперше — у 2014 році з окупованого Донецька, вдруге — після початку повномасштабного вторгнення у 2022-му.    

1451
18.11.2025
Вікторія Матіїв

«Володя був справжнім українцем, гордився своєю кров’ю і ніколи не кидав слів на вітер», — згадує Вікторія Петрук свого чоловіка, полеглого захисника Володимира Петрука.  

5177
14.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

7142 9
07.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2981
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1745

Епіграфом до цього тексту візьмемо фрагмент з «Мандрів Гулівера», в якому Джонатан Свіфт устами Гулівера розповідає господарю — Гуїгнгнму про суддів та адвокатів тогочасної в Англії.

2685

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

588

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2705

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

1173
25.11.2025

Питання «чи варто їсти пізно ввечері?» часто хвилює тих, хто намагається правильно харчуватися й дбати про своє здоров’я.  

5018
20.11.2025

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

1017
16.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

2403
25.11.2025

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

17885
20.11.2025

Нерідко молодь стверджує, що можна вірити в Бога, втім не ходити до храму.  

12287
16.11.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

1321
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

8239
27.11.2025

Міжнародна співпраця дозволяє Івано-Франківську не лише ремонтувати пам’ятки та культурні об’єкти, а й розвивати освіту, культуру та соціальні програми громади.

1735
17.11.2025

Колишній держсекретар США Майк Помпео став членом наглядової ради української оборонної компанії Fire Point.  

749
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

1315
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

1166
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1619