І ще трохи про пасічнянський міст

Місто Івано-Франківськ розташоване на стародавньому шляху з Польщі у Валахію, далі в Туреччину. Сьогодні в межах України це потужний транспортний транзит Львів- Чсрнівці.


Величезна маса транзитних, часто вантажних, автомобілів львівського напрямку заїжджає в місто вулицею Галицькою, дальше через міст через Бистрицю Солотвинську, частково розтікається в центр, решта на вулицю Набережну, що створює справжній транспортний колапс. Головна проблема - транзитні автомобілі.

Заберемо транзит - вирішуємо половину проблем. Міст, вулиця Галицька витримали б автотранспорт Пасічної, незважаючи на бурхливий розвиток житлового району.

Генеральний план Івано-Франківська 1978 року та оновлений 2001 року вирішували цю проблему шляхом спорудження автокорндору, що розпочинався з львівської траси від існуючого шляхопроводу через залізницю між селами Угринів та Ямниця, далі шосе між селами Угринів і Клузів, міст через Бистрицю Солотвинську, вихід в районі заводу Індуктор на існуючу вулицю Івасюка, далі по вулиці Стуса, міст через Бистрицю Надвірнянську, далі шосе між селами Угорники і Підлужжя з виходом на шосе в напрямку Тисмениці.

Таким чином транзитний транспорт перехоплювався далеко за містом, рухався б магістралями та майже оминав місто. Реалізація автокорндору розпочиналася в 2010 році з проектування відрізку від шляхопроводу над залізницею між селами Ямниця та Угринів, міст через Бистрицю Солотвинську з виходом на вулицю Івасюка. Проте проектні роботи, розпочаті УКБ міськвиконкому, були зупинені.

Тепер про міст через Бистрицю Солотвинську на продовженні вулиці Хіміків. Ідея зовсім не свободівська, вона започаткована ще командою попереднього міського голови. Більше того, пропонувалося спорудження двох мостів на продовженнях вулиць Хіміків та Берегової.

І розглядалися вони не як альтернатива клузівському мосту, а як допоміжні для угринівського та загвіздянського напрямків для легкового автотранспорту і, можливо, пасажирського транспорту.

Міст на продовженні вулиці Хіміків трасувався таким чином, щоб напрямок руху максимально вливався в бік вулиці Промислової, між існуючими автомийною та АЗС. Вказані пропозиції не передбачені діючим генеральним планом міста, зрозуміло, що попередня команда розглядала їх як напрацювання до нового генерального плану міста.

Негативні моменти при будівництві мосту через Бистрицю Солотвинську на продовженні вулиці Хіміків:

  1. Міст будується всупереч нині діючому генеральному плану міста Івано-Франківська. Порядок: спочатку генплан, потім будівництво мосту. Очевидно не в цьому випадку – «міст всупереч генплану будувати можна».
  2. Міст будується під прямим кутом до потужної міської магістралі - вулиці Надрічної зі здами-виїздами на неї, з гарантованими автокорками, без логічного прямого продовження руху на якусь із вулиць правого берега річки для розвантаження мосту. Не підходить вулиця Промислова? Вишукуємо іншу вулицю. Нема? Тоді може місце для будівництва вибрано невдало?
  3. Із міських засобів масової інформації відомо, що проектування мосту велося без вирішення питань заїздів та з’їздів. Тобто, міст вже будується, а як на нього заїхати і з’їхати невідомо. Останні новини з мерії: заїзди на міст вирішуватимуться окремою проектною документацією. Ясно, що це окремий договір, окремі кошти. Чому вказані проблеми не вирішуються одною комплексною проектною документацією? Відповідь може знає наш міський голова?
  4. Ще про заїзди і з’їзди з мосту. Сьогодні з’їхати з мосту на вулиці Галицькій правим поворотом і включитися в рух на Набережну непросто, права смуга часто вже на мості заповнена транспортом. Проїхати під мостом і розвернутися на кільці вулиці Надрічної теж складно, через велике скупчення транспорту. Часто автомобілі в черзі до кільця стоять майже від залізниці з одного боку та дванадцятиповерхівки з другого. Як стало відомо із міської преси, рух із нового мосту в бік залізничного переїзду планується як правий поворот на вулицю Надрічну до існуючого кільця і далі по старій Надрічній до колії.
  5. Ширина мосту. Дві смуги, повідомляють ініціатори будови, потім добавляють: ще буде третя смуга. Для цього треба було город городити? Зрозуміло, цей міст не може бути альтернативою клузівського, ніяк не замінить міст на Галицькій на час озвученого ремонту. Нагадаємо: міст на вулиці Галицькій має чотири смуги, при аварії на ньому автокорки повністю паралізують весь рух.
  6. Ширина вулиці Хіміків. Це дві смуги плюс третя для об’їзду, що сьогодні забезпечує транспортне навантаження. Що буде, коли по ній підуть автомобілі на міст? А розширювати вулицю нема куди.
  7. Пересічення вулиць Хіміків-Галицька. Вже сьогодні проблемно виконати лівий поворот на вулицю Галицьку. Що буде, коли транспорт добавиться? Світлофор? Добре, тоді наступна проблема.
  8. Ухил вулиці Хіміків на під’їзді до вулиці Галицької. Ухил відчутний! В зимовий період розпочати рух на зелене світло буде непросто. Наочний приклад: ухил пересічення вулиць Галицька-Калуське шосе значно менший, проте взимку після світлофору видрапатися нагору складно. Розпіарене міською владою застосування піщано-сольової суміші для зимового посипання вулиць насправді замінюється банальним болотом.
  9. Ще про пересічення. Збудувати окремі додаткові праві з’їзди з вулиці Галицької на вулицю Хіміків та з вулиці Хіміків на вулицю Галицьку не вдасться, ділянка затиснута існуючою забудовою.
  10. Розрита дамба. Хто прийняв рішення розрити дамбу? А як її відновлювати? Дамбу споруджують пошаровим насипом з трамбуванням спеціальними катками різних порід наповнювачів. Як відновити розкопану ділянку? Кажуть, довші палі потрібні. Так шукайте довші палі!

Наведене вище ілюструє: рішення про будівництво мосту прийняте без глибокого аналізу, без залучення фахівців, без вирішення головної транспортної проблеми - транзитного автотранспорту.

Остап Бай


Читайте також:

Громадська рада по дорогах просить облраду та нардепів контролювати будівництво моста на Пасічну (документ)

У Франківську розкритикували новий міст на Пасічну

В Івано-Франківську триває будівництво нового моста на Пасічну (фото)

Податковий борг, судові справи та бізнес в Криму: хто будуватиме новий міст на Пасічну

Міська влада хоче побудувати новий міст у Пасічній за кошти державного фонду регіонального розвитку

Іванофранківці обрали назву нового "пасічнянського мосту"

У Франківську презентували попередні проекти нового моста на Пасічну (відео)

За півроку новий "пасічнянський міст" подорожчав у два рази (оновлено+фото)

В Івано-Франківську заклали камінь під будівництво нового 200-мільйонного моста на Пасічну (фото)

У Франківську знову згадали про другий міст на Пасічну: тепер його будуватимуть за 120 мільйонів гривень

Проект генплану Івано-Франківська передбачає два нові мости через Бистрицю

Іванофранківці просять Президента про будівництво нового мосту через річку Бистриця Солотвинська


19.11.2018 3008
Коментарі ()

24.11.2025
Анна Марущак

Рецидивісти зі строками за вбивство, “смотрящі” за містами й колоніями, ув’язнені, які й досі керують “общаками” через контрабандні телефони, та наркоторговці потрапили в епіцентр резонансних кримінальних проваджень про вимагання, шахрайство та побиття.  

5783
21.11.2025
Тетяна Ткаченко

Волонтерка Вікторія Сакун двічі змушена була залишати дім через російську агресію. Вперше — у 2014 році з окупованого Донецька, вдруге — після початку повномасштабного вторгнення у 2022-му.    

1514
18.11.2025
Вікторія Матіїв

«Володя був справжнім українцем, гордився своєю кров’ю і ніколи не кидав слів на вітер», — згадує Вікторія Петрук свого чоловіка, полеглого захисника Володимира Петрука.  

5185
14.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

7147 9
07.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2983
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1746

Епіграфом до цього тексту візьмемо фрагмент з «Мандрів Гулівера», в якому Джонатан Свіфт устами Гулівера розповідає господарю — Гуїгнгнму про суддів та адвокатів тогочасної в Англії.

2701

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

589

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2705

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

1175
25.11.2025

Питання «чи варто їсти пізно ввечері?» часто хвилює тих, хто намагається правильно харчуватися й дбати про своє здоров’я.  

5026
20.11.2025

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

1017
16.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

2413
25.11.2025

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

17889
20.11.2025

Нерідко молодь стверджує, що можна вірити в Бога, втім не ходити до храму.  

12291
16.11.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

1322
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

8240
27.11.2025

Міжнародна співпраця дозволяє Івано-Франківську не лише ремонтувати пам’ятки та культурні об’єкти, а й розвивати освіту, культуру та соціальні програми громади.

2025
17.11.2025

Колишній держсекретар США Майк Помпео став членом наглядової ради української оборонної компанії Fire Point.  

751
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

1315
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

1166
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1623