Дороги-сироти

 

Набережні в Івано-Франківську міська влада хоче передати на баланс області. Область проти.

 

В програмі реформування житлово-комунального господарства міста Івано-Франківська «Реформи. Порядок. Розвиток», яка прийнята на сесії Івано-Франківської міської ради, передбачено здійнити передачу об’їздних доріг міста – Набережна ім..Стефаника та Набережна ім.Івасюка – на баланс Облавтодору – служби автомобільних доріг Івано-Франківської області і забезпечити їх реконструкцію за рахунок коштів державного бюджету. Але міські обранці натрапили на проблему – область не хоче приймати на баланс обидві проблемні Набережні.

 

«Область не хоче приймати ні Набережну ім.Стефаника, ні Набережну ім.Івасюка. Неодноразово зверталися і виконком міської ради, і міський голова, і його заступник в Облавтодор. І наразі всі звернення є безрезультативними» - розповідає депутат Івано-Франківської міської ради, голова бюджетної комісії Роман Онуфріїв.

 

Набережна ім.Стефаника та Небережна ім.Івасюка є вулиці транзитними. Тобто, окрім іванофранківців, ними користуюється і тяжкий вантажний транспорт. Попри серйозне значення цих доріг, їхнє асфальтне покриття не витримує жодної критики вже кілька років. Водіям приходиться долати небезпечні ями і сподіватися, що колись руки ремонтних служб дійдуть і до цих доріг.

 

Начальник служби автомобільних доріг Івано-Франківської області Сергій Сендерський визнає, що місто вже 11 років хоче позбутися цих доріг і не розуміє, чому його структура повинна брати на баланс дороги, з якими не взмозі справитися міська влада. «А чого це Облавтодор має брати на себе ці дороги? Це є міські дороги… З таким успіхом, давайте я їм передам… Я скажу: нехай візьмуть мої дороги на баланс. Хай всі села візьмуть... Хай з таким самим успіхом беруть сільські дороги» - обурився Сергій Михайлович. На його думку, найпростіше скинути з себе проблему і передати її вирішення комусь іншому.

 

Проте голова бюджетної комісії Івано-Франківської міської ради Роман Онуфріїв аргументовує такий крок міської влади.

Згідно бюджетного кодексу, який був прийнятий і вступив в дію з січня 2011 року, передбачено скасування транспортного збору. Натомість кошти, які повинні спрямовуватися на експлуатацію доріг, можновладці заклали в акцизному зборі на нафтопродукти.

З цього випливає, що сьогодні мешканець Івано-Франківська, який володіє транспортом, платить кошти на ремонт доріг не в міську казну, а на Київ. З Києва ці кошти мали би повертатися у вигляді державних цільових субвенцій на ремонт доріг в місті Івано-Франківську.

 

Роман Онуфріїв наводить результати простих розрахунків. Всередньому, мешканець, який купує пальне після введення додаткового акцизного збору на нафтопродукти, сплачує понад 50 копійок до Києва за кожен літер пального. В Івано-Франківську близько 50 тисяч автомобілістів – власників і легкових, і пасажирських авто, автобусів, вантажівок і т.д. Середній пробіг автомобіля складає 20 тисяч кілометрів в рік.

За розрахунками виходить, що іванофранківці сплатять до держбюджету за 2011 рік майже 40 мільйонів гривень акцизного збору на нафтопродукти. Ці гроші повинні дістатися місту у вигляді цільових субвенцій. «Нам прийшло тільки 3 мільйони і кілька сотень тисяч гривень. Ось вам, будь ласка, як ділиться бюджет в контексті ремонту доріг» - говорить депутат.

 

За словами Онуфріїва, цих 3 мільйона, які прийшли з Києва, освоює служба автомобільних доріг області. Ці кошти були скеровані, відповідно до поданих міською владою титульних списків, на ремонт вулиці Набережна ім.Івасюка, де сяк-так ремонт відбувся. А для Набережної ім.Стефаника грошей не залишилося.

 

«Нажаль, що стосується ремонтних робіт з боку Автодору, вони не є в нас під контролем, ми не можемо здійснювати навіть котроль за якістю робіт. Тому, яка якість робіт, які розцінки на ремонт доріг ми не знаємо» - говорить Онуфріїв.

 

Депутат міськради вважає, що та сума грошей, як сплачена у вигляді акцизу на нафтопродукти, рівноцінно повинна повертатися в міську казну (згідно наведених вище розрахунків, місто недоотримало 36 мільйонів) і місцеві органи влади повинні мати вплив на виконання робіт. «Найкраще би було, якщо акцизний збір давався як пряма субвенція на міський бюджет і міський бюджет розпоряджався би коштами. Тому, що дороги комунальні, вони на балансі міста. Міський бюджет має бути замовником виконання робіт і контролювати ціни, якість і терміни роботи. А сьогодні є повна, абсолютна відстороненість місцевої влади, не тільки від розподілу коштів, а й від контролю» - пояснює Роман Онуфріїв. Але бажання депутатів про пряму субвенцію залишається на рівнів «хотіння», адже відповідних інструментів для організації такого процесу немає.

 

Тому Івано-Франківська міська рада, з огляду на те, що головним розпорядником коштів, які повертаються з акцизу на нафтопродукти є Облавтодор, а вулиці Набережна ім..Стефаника та Набережна ім.Івасюка є дорогами обласного значення і ними курсує транзитний транспорт, який, по-великому рахунку, відношення до міста не має, наполягає на передачі Набережних на баланс Облавтодору.

 

Нагадаємо, що 15 вересня 2011 року на сесії міської ради депутати прийняли звернення до Прем’єр-міністра України, Миколи Азарова, з проханням передачі проїжджої частини ділянок вулиць в межах міста в державну власність. Тоді секретар міської ради Руслан Марцінків так прокоментував звернення: «Дані дороги перебувають у незадовільному, а в деяких місцях і аварійному стані, потребують капітального ремонту та реконструкції. А, оскільки Закон України «Про автомобільні дороги України» передбачає першочерговість виділення коштів на реконструкцію та ремонт доріг, що суміщаються з автомобільними дорогами загальнодержавного значення, ми звертаємось до уряду в разі не вирішення передачі, виділити з державного бюджету кошти для утримання, реконструкції, капітального ремонту доріг по даних ділянках та ремонту діючого моста».

 

«Якщо і питання фінансування не буде вирішено, ми змушені прийняти рішення про заборону проїзду по вказаних вулицях важковантажних транзитних засобів», - йдеться у зверненні.


Проте чи дійсно владна захоче мати справу з проблемними франківськими вулицями залишається під питанням. «Я можу дослухатися тільки до рішення Кабінету міністрів. А те, що вони хочуть (вони - міська рада - ред.) – це їхні справи» - говорить керівник служби автомобільних доріг Івано-Франківської області Сергій Сендерський.


Коментарі (0)

30.04.2025
Олег Головенський

Загалом, декларації «обраних народом» виглядають доволі скромними. Нічого особливого. Але дещо цікаве є. Як і сам аналіз та «рейтинги» здобутків чиновників.

2543
28.04.2025
Катерина Гришко

Шахрайка отримала три роки позбавлення волі за те, що виманювала гроші в родичів зниклих воїнів ЗСУ, обіцяючи інформацію про їх місцеперебування. Фіртка вивчила матеріали слідства та судовий розгляд і ділиться з читачами ексклюзивними деталями.

1201
23.04.2025
Дарина Кочержук-Слідак

Прокуратура вважає, що ділянки закладу незаконно передали підприємцям нібито для практичних занять учнів, але насправді їх використовували для вирощування врожаю на продаж. Фіртка провела журналістське розслідування щодо цих випадків, зокрема розглянула судові документи. З цими ексклюзивними матеріалами ознайомимо читачів.

1125
21.04.2025
Лука Головенський

Де саме в Мюнхені були вбиті агентом КДБ Степан Бандера та Лев Ребет, де знаходилися офіси ОУН, Антибільшовицького Блоку Народів, газетні редакції та проживали Ярослав та Ярослава Стецьки, — про все це у нашому сьогоднішньому дослідженні.

2306
16.04.2025
Тетяна Ткаченко

Про свій шлях у війську, байдужість тилу, сучасні методи мобілізації, терміни служби та історії з війни, які залишили глибокий слід у пам’яті, капітан медичної служби, командир кейсевак-групи 1 батальйону 93-ї бригади Олександр Соколюк розповів  журналістці Фіртки.

3746
12.04.2025
Вікторія Матіїв

Про шлях до Христа, як розрізняти Божу волю від власних бажань, сумніви щодо віри, значення Пасхи та як зберігати духовний спокій під час війни, журналістка Фіртки поспілкувалася зі священником Василем Савчином, який служить в парафії святих Кирила і Методія, Лемківської церкви в Івано-Франківську.

2744 8

Гори не знають політики. Живуть вони поза категоріями лівих і правих, в тих краях, де закінчується система політичних координат, і де розквітає гірський едельвейс, де живуть часи лицарської величі Німеччини, що лише чекають свого часу.

983

Хто уникає позиції перед лицем зла — вже займає позицію. І не на боці добра.

838

Нам фактично  все відомо про смерть Ісуса Христа. А як закінчилось життя його найближчих учнів відомо дуже мало. Хоча кожен з них суттєво доклався до проповіді християнської віри та її поширення.  

787

В цікаві часи живемо. Яке покоління могло ще б спостерігати «Армагедон онлайн» (або ж сингулярний перехід) — хто його знає що вийде? Щодня новини, яких колись вистачало б на десятиліття…

735
23.04.2025

Перекуси повинні бути корисними, поживними та здоровими. Це своєю чергою допоможе залишатися в тонусі та бути продуктивними.  

10468
18.04.2025

Порівняно з 2024 роком, більшість товарів подорожчали.

1323
02.05.2025

У житті кожної людини бувають моменти, коли вона звертається до Бога в надії на підтримку, відповідь чи знак.  

360
27.04.2025

Провідна неділя — перша неділя після святкування Великодня.  

5467
22.04.2025

Видання The Week UK з посиланням на колишнього секретаря померлого папи Франциска включило 45-річного кардинала-українця Миколу Бичка з Австралії в перелік кандидатів на посаду нового Папи Римського.

1177
19.04.2025

Які продукти обов’язково мають бути у великодньому кошику, а що освячувати не варто, журналістка Фіртки розпитала у священника Василя Савчина.

2972
02.05.2025

Презентували «Життєпис Івано-Франківська», а саме — другу книгу, яка охоплює період з 1939 по 2022 роки.  

561
01.05.2025

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль повідомив, що Україна та США узгоджують "технічні деталі" перекладу тексту угоди про рідкісноземельні метали та корисні копалини, і вже "найближчої доби" угоду підпишуть.  

414 2
27.04.2025

Президент Володимир Зеленський вважає, що найближчими днями можуть відбутися вагомі зустрічі, які наблизять припинення вогню для України.  

852
24.04.2025

У Лондоні тривають знижені до робочого рівня переговори між Великою Британією, США, Україною, Францією та Німеччиною щодо мирного плану припинення російсько-української війни.  

739
21.04.2025

Наступного тижня команда американського президента Дональда Трампа вирушить до Лондона для перемовин щодо перемир’я в Україні.  

793