У ДТП гине утричі більше українців, ніж в АТО

 

/data/blog/102939/19c87fa4d13076713311efada8a30738.jpg

 

Втрати українців у автопригодах перевищують кількість загиблих в АТО.

 

"За минулу добу загинуло - 18, травмовано - 65". Це не зведення із зони проведення антитерористичної операції. Це щоденне повідомлення Управління безпеки дорожнього руху Міністерства внутрішніх справ. Втрати в дорожньо-транспортних пригодах за рік, більш ніж втричі перевищують кількість загиблих в АТО за той же період, пише газета "Експрес".



У 2015 році, згідно із статистикою, Україна втратила у ДТП 3970 осіб, травми отримали 31467 людей.  Майже кожних дві години в Україні в автопригоді гине людина.

Для порівняння, з 1 січня по 31 грудня 2015 року в зоні АТО на Донбасі загинуло 1115 українських бійців.

Тож виходить, що рухатися українськими дорогами та вулицями небезпечніше, ніж служити в АТО?

До речі, статистика подає і винуватців. 2334 людини загинули з вини водіїв, 466 - з вини пішоходів. 26 смертей сталося в автопригодах за умов незадовільного стану доріг, 9 людей загинуло в ДТП з вини власників вулично-шляхової мережі. У ДТП з вини дітей загинуло 43 людини.

Найпоширенішою причиною смертельних ДТП є перевищення швидкості руху - 1181 загиблий, виїзд на смугу зустрічного руху - 400, порушення правил маневрування - 371, нетверезий стан - 317, перехід проїжджої частини у невстановленому місці - 278, неочікуваний вихід на проїжджу частину - 209.

Найбільше людей гине у зіткненнях - 1049 особи, через наїзди на пішоходів - 1449, наїзди на перешкоди
-- 633 та перекидання -- 429.

-- Чому ж ми втрачаємо на дорогах так багато людей?

-- У нас про ситуацію зі смертністю і травматизмом на дорогах багато хто говорить, але реальних кроків для покращення ніхто ж не робить, -- вважає Валентин Демчук, заступник голови правління ГО “Спілка водіїв”.
-- Хоча розуміння того, що потрібно зробити, є.

-- А що саме може змінити ситуацію?

-- Достатньо проаналізувати ту ж саму статистику. Відомо, що великий відсоток смертей в ДТП - через перевищення швидкості, через керування в нетверезому стані, через поганий стан доріг. Тож зрозуміло, якщо автопригода, наприклад, сталася через те, що дорога у вибоїнах, то постає питання про бездіяльність органів влади з ремонту доріг. Якщо автопригоди стаються через порушення з боку учасників дорожнього руху, то треба посилювати контроль та відповідальність.

-- У багатьох областях з’явилася нова патрульна поліція. Думали, що водії порушують правила, бо від працівників ДАІ можна відкупитися. Нові патрульні мали б не брати хабарі, чому ж і після їхньої появи водії далі порушують?

-- Нова поліція свій результат ще, безперечно, покаже. Щоби його побачити, потрібно трохи більше часу. Але й потрібно, щоби ті нові патрульні поліцейські мали більше можливостей.

Для їхньої нормальної роботи потрібна і техніка, щоби вони могли безапеляційно довести водію, наприклад, що той перевищив швидкість, і законодавчі повноваження.
 
Якщо поліцейські будуть мати серйозні важелі впливу на порушників правил дорожнього руху, і водій буде розуміти невідворотність покарання, якщо порушив - маєш заплатити і немало, то буде інша ситуація.

Якщо ми хочемо зробити наші дороги по-європейськи безпечними, то ми повинні мати і європейську відповідальність за порушення правил дорожнього руху.

-- Тобто, відповідальність за грубі порушення має бути жорсткішою?

-- Так, але перед цим треба підвищити якість наших доріг. Щоби водій розумів, звідки береться ця підвищена відповідальність. А якщо в нас неможливо проїхати, не порушивши правила, бо треба обминати вибоїни, то, звичайно, водії не будуть розуміти, за що ж їм підвищують штрафи.

Якщо водій бачить дорогу з нормальним покриттям, нормальну розмітку, тоді він розуміє, за що він відповідає. А не тоді, коли незрозуміло, де можна припаркуватися чи неможливо взагалі поставити автомобіль, коли незрозуміло, як об’їхати яму, або через яму вилітає підвіска і водій має витрачати кошти. Тобто, водіям треба створити всі умови, і тоді з них можна вимагати відповідальності.

-- У статистиці багато ДТП, які сталися з вини пішоходів. Як на них впливати?

-- Даївці майже не карали пішоходів, бо з ними дуже багато мороки. Пішоходи не завжди носять із собою документи, що підтверджують особу. Тож, щоби на пішохода скласти протокол про порушення правил дорожнього руху, треба витратити досить багато часу.

Зараз поліція повинна змінити ставлення і до водіїв, і до пішоходів. Вони мають вважати пішоходів повноправними учасниками дорожнього руху.

Для цього необхідно певний час працювати і в інформаційному плані, наприклад у школах. Тож коли ця комплексна робота буде, пішоходи будуть відповідальнішими.

-- Отже, який основний висновок: як зменшити кількість жертв на дорогах?

-- Доки люди не зрозуміють, що є правила і за їхнє порушення є серйозна відповідальність, нічого не зміниться. Таким шляхом йшла Європа, таким шляхом маємо йти і ми. Іншого нема.



Віктор ДУДАР, газета "Експрес"


29.03.2016 627 0
Коментарі (0)

05.08.2025
Тетяна Ткаченко

Журналістка Фіртки поспілкувалася з учасниками івано-франківського гурту LaBlur, які розповіли, як зароджувався їхній колектив, чому музика — це їхній порятунок та як вони поєднують творчість із благодійністю.  

329
31.07.2025

Фіртка неодноразово викривала проблему булінгу в школах Івано-Франківської області. У продовження теми ми поспілкувалися із нальником Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області Сергієм Безпалько та дитячими психологами.    

492
30.07.2025
Олег Головенський

Фіртка поспілкувалася з Олександром Красовицьким —письменником та видавцем, генеральним директором та власником харківського видавництва «Фоліо».   

2391 8
28.07.2025
Павло Мінка

Фіртка розповідає, як незаконні заправки та контрафактне виробництво пального загрожують економіці й безпеці регіону.  

1966
22.07.2025
Дарина Кочержук-Слідак

Прокуратура бореться з незаконним захопленням лісів, але корупція гальмує справедливість.  

1029
17.07.2025
Катерина Гришко

Родичі пробачили хлопцю, знаючи про «своєрідний характер» загиблої і його нелегке дитинство, і просили в суді застосувати менш суворе покарання.  

3641

Вмираючи, сер Ніколас Горацій Аспер марив пророцтвами Нострадамуса, вавилонським краєзнавством і курсами лондонської біржи, співав псалми і сури арабською, пророкував Антихриста (в його арабському варіанті – Джаджала) і спілкувався з астральними привидами давніх царів.

89

Існує такий народний вислів: «в церковному календарі кожен день свято» і це частково правда, а частково ні. Використання цього виразу звучить як висміювання релігійної традиції.

195

Найперше в цій історії із законом, що позбавив антикорурційні органи «незалежності», тішать молоді люди, які протестують. Щирі, світлі, небайдужі, впевнені своїй правоті…

824 1

Протягом своєї історії християнство завжди використовувало найсучасніші на той час технології для проповіді Євангелія.  

471
04.08.2025

Цукор — один із найбільш суперечливих інгредієнтів у нашому харчуванні. Його звинувачують у розвитку ожиріння, діабету, “залежності” та навіть депресії. Але чи справді потрібно повністю уникати цукру? Або ж питання лише у його кількості?  

324
25.07.2025

Здорове харчування не лише підтримує фізичний стан, а й допомагає залишатись стійкими перед труднощами та випробуваннями.  

2235
21.07.2025

Час останнього прийому їжі може впливати на здоров’я не менше, ніж її склад.  

488
01.08.2025

На вихідних, 2-3 серпня, відбудеться XIII Всеукраїнська Патріарша проща до Крилоса.  

241
28.07.2025

У селищі Делятин на Івано-Франківщині відбулася знакова для громади подія — освячення храму Всіх Святих Українського Народу.  

771
21.07.2025

У Святому Письмі є притча, що вчить милосердю і взаємодопомозі, яку часто наводять як приклад для сучасного суспільства.  

433
17.07.2025

На Прикарпатті готуються до щорічної Всеукраїнської Патріаршої прощі до Галицької Чудотворної ікони Матері Божої у Крилосі. Проща відбудеться 2-3 серпня.  

1082
04.08.2025

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.  

36798 1
05.08.2025

Росія продовжує втрачати позиції на європейському газовому ринку, де домінувала з ще радянських часів.

297
02.08.2025

Президент США Дональд Трамп заявив про кількість втрат росіян у 2025 році.  

418
25.07.2025

263 народні депутати підтримали законопроєкт, зокрема — дев’ятеро з Івано-Франківщини. Хто і як голосував, і якою була їхня реакція згодом — розповідає Фіртка.

1952 1
22.07.2025

Сенатор-республіканець Ліндсі Грем, який є ініціатором нових санкцій проти Росії, заявив, що президент США Дональд Трамп «надере зад» Володимиру Путіну, підписавши законопроєкт про вторинні санкції для країн-покупців російської нафти.  

687