Штучний інтелект у вантажоперевезеннях

Штучний інтелект у вантажоперевезеннях – стаття від SAMOSVALL

Технологія штучного інтелекту, відома як ШІ, це інтелект, який демонструється машинами. Завдяки технології ІІ комп'ютерні програми здатні навчатися та імітувати дії людей. Він імітує такі характеристики, як здатність розмірковувати, знаходити сенс та вчитися на досвіді. ШІ здатний розумно виконувати завдання без прямих інструкцій. Хоча ШІ існує з 1950-х років, завдяки технологічному прогресу його популярність сьогодні зростає.

Сьогодні вважається, що ШІ знижує кількість людських помилок і його можна побачити всюди навколо нас. Якщо ви користуєтеся такими системами, як Siri або Alexa, ви використовували ШІ. Якщо ви користувалися системою GPS, ви використовували ШІ. А якщо ви коли-небудь заходили на сайт та користувалися системою чату, ви використовували ШІ. ШІ використовується в багатьох сферах та галузях, включаючи рекламу, охорону здоров'я, роздрібну торгівлю та електронну комерцію, фінансування, виробництво, вантажоперевезення та транспорт.

Як ШІ змінює індустрію вантажоперевезень

Транспортна галузь постійно змінюється, і з цих змін, особливо у секторі вантажоперевезень, можна віднести з приводу розвитку технології штучного інтелекту. Нижче ми розглянемо деякі зі справжніх та майбутніх змін, які вніс ШІ.

ШІ та автоматизація бек-офісу

Операції бек-офісу життєво важливі для промисловості вантажоперевезень та логістики. ШІ вивів цей сектор на новий рівень, підвищивши швидкість та точність роботи багатьох бек-офісів. Навіть за достатньої підготовки персоналу все одно можливі людські помилки. ІІ зрештою заощаджує час і гроші, підвищує продуктивність та знижує кількість людських помилок.

Наприклад, зараз існують роботизовані машини, які можуть виконувати такі повсякденні завдання, як керування вантажами, сортування інвентарю та передиктивна аналітика. Машинне навчання допомагає судноплавним компаніям планувати наперед, аналізуючи закономірності минулих сезонів перевезень. Автотранспортні компанії можуть споживати більше даних за коротший проміжок часу.

У деяких автотранспортних компаніях ШІ повністю автоматизував процес посередництва, виконуючи такі дії, як базовий підбір вантажу та водія. ШІ особливо корисний для невеликих вантажних компаній та власників-операторів, оскільки їм не потрібно турбуватися про наявність робочої сили для виконання певних обов'язків. Це дозволяє їм зосередитись на розвитку свого бізнесу, наданні клієнтам відмінного сервісу та заробляння грошей.

ШІ на дорозі

ШІ змінив не лише роботу бек-офісу, а й життя на дорозі. При згадці терміна ШІ люди зазвичай думають про автономні вантажівки, також відомі як саморухливі вантажівки. Хоча такі компанії, як Tesla і Uber, лідирують у розробці автомобілів, що само рухаються, ШІ присутні на дорогах вже сьогодні.

Ми всі можемо погодитися з тим, що життя на дорозі стало набагато простіше завдяки системам GPS. Сьогодні системи GPS можуть робити такі речі, як пошук коротших маршрутів, виявлення аварій та небезпек на дорогах, а також зупиняти водіїв від перевищення швидкості в режимі реального часу. Водії вантажівок щодня проводять годинник у дорозі, а завдяки розвитку штучного інтелекту вантажівки оснащуються такими системами, як система допомоги під час руху по смузі, круїз-контроль та система запобігання зіткненням.

Майбутнє ШІ у вантажоперевезеннях

Оскільки вантажоперевезення є важливою частиною логістики та транспортної індустрії, людям цікаво дізнатися, що майбутнє ШІ та машинного навчання означає для них. У міру того, як все більше вантажних компаній впроваджуватимуть нові методи роботи, ШІ продовжуватиме впливати як на водіїв, так і на власників самоскидів.

ШІ продовжить впроваджувати інновації у те, як далекобійники орієнтуються на дорозі, як вони керують робочим процесом та регулюють операції. Незважаючи на те, що ШІ розвивається, він не може зробити все. Людський дотик, як і раніше, необхідний і, як і раніше, знаходиться на вершині ланцюга. У той час як багато представників автотранспортної галузі приймають ШІ, в інших він викликає побоювання.

Для водіїв вантажівок

Оскільки в галузі вантажоперевезень відчувається брак водіїв, за інформацією компанії samosvall.com.ua, водії вантажівок турбуються, що вони втратять роботу через ШІ. В даний час ШІ все ще покладається на людські знання. Навіть саморухливі автомобілі в даний час потребують людину для забезпечення безпеки. Припустимо, що автономні автомобілі все ж таки прийдуть до влади, але водії вантажівок все одно будуть робити більше, ніж просто водити самоскид. Так само, як обладнання, яке піднімає тяжкості, все ще потребує людини. Водії самоскидів, як і раніше, мають право на занепокоєння, оскільки ШІ продовжує розвиватися.

Для власників

Для власників автотранспортних компаній життя з ШІ буде й надалі спрощуватися. Програмні досягнення, які створює ШІ, будуть і надалі вносити інновації у повсякденну роботу. Від прогнозування до навантаження та розвантаження вантажів ШІ полегшує типові проблеми, з якими стикаються власники компаній. Хоча ШІ має багато переваг, природно, є й проблеми. Вартість інтеграції ШІ все ще є основним бар'єром для багатьох власників вантажних компаній у всьому світі. Оскільки ШІ коштує так дорого, країни третього світу можуть виявитися не в змозі запровадити ШІ. ШІ це не проста комп'ютерна система, яку ви підключаєте; він потребує глибоких технічних знань, тому навчання також є фактором вартості.

Партнерський матеріал


28.04.2022 1338
Коментарі ()

16.09.2025

Попри російсько-українську війну, що триває з 2022 року, туризм на Івано-Франківщині не просто виживає, але й активно розвивається.    

329
14.09.2025
Вікторія Матіїв

Олексій Солоданюк загинув 23 серпня 2023 року на Запорізькому напрямку. Сім'я Солоданюк родом з Черкащини, але останні дев'ять років проживали у Києві. Після загибелі чоловіка Катерина разом з дворічною донечкою Соломією переїхали в Івано-Франківськ.  

1583
09.09.2025

Чому історичні скарби під загрозою?

1374
05.09.2025
Вікторія Косович

Як в Івано-Франківську справляються з викликами в умовах війни, які інфраструктурні проєкти реалізовують та що планують після перемоги, Фіртка поспілкувалася з заступником мера, директором департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради Михайлом Смушаком.

1236
01.09.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки розпитала шкільну практичну психологиню Віталію Саламащак про те, як війна впливає на емоційний стан учнів, які методи допомагають дітям впоратись зі стресом та тривожністю і що батькам і вчителям варто знати, щоб підтримати дітей у цей непростий час.

1212
30.08.2025

Кримінальний шлейф компанії-переможця «Коста-Проект» викликає занепокоєння щодо прозорості будівництва системи лінійної телемеханіки.  

7315

Свого часу транзитом на Тибет вдалося відвідати Непал та його столицю Катманду. І за ці кілька днів вісім років тому склалося враження, що непальці багато в чому подібні до українців.

352

Некромантія — це про культуру. Культура, яка по суті є рекультивацією, стає просто культом смерті. Ніби логічно — чим більше мудрості, тим більше любови до смерті. Або ж сили й наснаги її прийняти. Це культ або ж ритуал.

492

Ще недавно приналежність до певної конфесії визначали також за однією ознакою, вважаючи, що православний священник має бороду, а католицький — з поголеним обличчям.

729

Цього дня, рівно 148 років тому, 22 серпня 1877 року народився мій прапрадід Самійло Головенський. Він був козацького роду, заможним, володів 30-ма гектарами поля та млином. В радянські часи його назвали «куркулем».

1769
16.09.2025

Добра тарілка — це не дієта, а насолода: страви, які радують очі, душу і живлять тіло. Навіть простий перекус може стати маленьким ритуалом, що заряджає позитивом на кілька годин уперед.  

129
10.09.2025

Час останнього прийому їжі може впливати на здоров’я не менше, ніж її склад.  

1214
06.09.2025

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

699
16.09.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

131
09.09.2025

Християнська родина — це не лише осередок любові й підтримки, а й «домашня Церква».  

1378
05.09.2025

Вірян запрошують на прощу до Погінського монастиря, що на Прикарпатті.  

968
03.09.2025

Мер Івано-Франківська Руслан Марцінків підтримав позицію Українського католицького університету щодо враховування світоглядних критеріїв при відборі студентів на програму з проживанням у колегіумі.  

1515 1
16.09.2025

Суди викривають байдужість місцевих рад до збереження історичних пам’яток.  

295
16.09.2025

Непал є країною, де домінують ліві політичні погляди. Загалом воно й не дивно, оскільки саме в Непалі народився сам Будда Гаутама.

334
04.09.2025

В Пекіні відбувся найбільший в історії Китаю військовий парад, присвячений 80-літтю завершення Другої Світової війни.

1178
01.09.2025

FP-5 «Фламі́нго» — українська крилата ракета великої дальності. Перші фотографії ракети опубліковані 17 серпня 2025 року. Пізніше оприлюднені її технічні дані свідчать, що українська ракета вдвічі перевищує як дальність, так і вагу бойової частини знаменитих американських «Томагавків». При цьому вона приблизно вдвічі дешевша за американські ракети.  

1468
23.08.2025

Лише в серпні поточного року українськими дронами були вражені, деякі по кілька разів, сім великих нафтопереробних підприємств Росії та інша інфраструктура. Загалом враженими виявилися підприємства, які забезпечують 14% ринку пального Росії.  

932