Ні нових перевізників, ні нових автобусів в Івано-Франківську немає

 

Влада Івано-Франківська не може залучити приватних перевізників для обслуговування затверджених міськвиконкомом постійних міських автобусних маршрутів, які наразі не діють, і немає коштів на придбання автобусів для  комунального підприємства «Електроавтотранс».



Це стало відомо під час пленарного засідання 21-ї сесії міськради. Відповідаючи на  запит депутата Василя Ревчука щодо відновлення роботи  автобусних маршрутів №50 «м-н «Каскад» – аеропорт» та №83 «АС-2 – онкодиспансер» і можливості введення нового автобусного маршруту сполученням «Онкодиспансер – обласна лікарня», начальник відділу транспорту і телекомунікацій департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку Юрій Маджуга поінформував, що приватні перевізники відмовились їх обслуговувати через нерентабельність, а коштів на закупівлю автобусів в міському бюджеті на 2012 рік не передбачено. За його словами, наповнюваність пасажирами автобусів маршруту №50 впродовж дня становила 50-70%, маршруту №83 – 50-90%, а для їхньої рентабельності необхідно, щоб наповнюваність перевищувала 75%.


Депутата В.Ревчука така відповідь начальника відділу транспорту, звісно, не задовольнила. Він наголосив, що у своєму запиті також пропонував запровадити новий маршрут сполученням «Онкодиспансер-обласна лікарня», який би пролягав вулицями Дорошенка і Мазепи, щоб мешканцям Опришівців було зручно діставатися до розташованих там лікувально-діагностичних медичних закладів, а про це Ю.Маджуга навіть не згадав. «Відколи перестали їздити автобуси №50 і №83, мешканці мікрорайону Опришівці не можуть добиратися до поліклініки на вулиці Чорновола, а до лікарні на Мазепи їм завжди треба було йти пішки. Тому я й пропонував відкрити новий маршрут по Дорошенка-Мазепи», – пояснив народний обранець.


Свого колегу підтримав ще один депутат від Опришівців Ярослав Бачкур. І невідомо чим би це все завершилось, якби у дискусію не втрутився міський голова Віктор Анушкевичус. Твердження начальника відділу транспорту, що мікрорайон Опришівці є малонаселеним і автобусних маршрутів там, мовляв, й без того вистачає, мера теж не переконало. Тому В.Анушкевичус прямо на сесії міськради доручив керівництву відділу транспорту і телекомунікацій та департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку ще раз додатково опрацювати ці питання. «Подивіться, можливо, варто об’єднати кілька маршрутів в один так, щоб це було вигідно і пасажирам, і перевізникам, – порекомендував своїм підлеглим мер, – та підготуйте відповідний проект рішення на розгляд міськвиконкому».


Принагідно, варто зазначити, що чиновникам міськвиконкому взагалі б не завадило комплексно підійти до вдосконалення автобусної маршрутної мережі. Скажімо, на останній зустрічі громадських контролерів за роботою  громадського транспорту (даруйте за каламбур) з представниками міської влади порушувалась проблема транспортного сполучення з мікрорайоном вулиць Бельведерської-Ленкавського-Короля Данила. Через неритмічну роботу автобусних маршрутів №27 «м-н «Каскад» – вул. Кармелюка» та №78 «м-н «Каскад» – технічний університет нафти і газу», (на яких із восьми автобусів зараз залишилось лише три, бо перевізники називають їх збитковими і теж відмовляються обслуговувати), люди скаржаться, що не можуть дістатися ні до центру міста, ні до ринку, ні на вокзал. Також роками не вирішуються питання налагодження транспортного сполучення з мікрорайонами вулиць Микитинецької, Набережної, Княгинин, Богдана Хмельницького. Загалом, із 56 затверджених міськвиконкомом постійних міських автобусних маршрутів дев’ять наразі не функціонують і ще на дев’яти маршрутах бракує по кілька автобусів. Хоча те, що в місті зараз забагато і автобусних маршрутів, і автобусів на деяких з них, визнають навіть перевізники. Саме тому маршрутна мережа потребує зваженої комплексної оптимізації, яка була б вигідною для бізнесу перевізників, але й неодмінно зручною для користування пасажирів. Хоч і важко, досягти цього все ж можна шляхом перемовин, компромісів та взаєморозуміння між міською владою, як замовником перевезень, і приватними перевізниками, альтернативи яким, як бачимо, у міста наразі немає. А всі заяви влади про пріоритетний розвиток комунального транспорту не підкріплюються окремим рядком грошових видатків у міському бюджеті.

 

Стах Мірчук

ЗК


18.03.2012 2360 5
Коментарі (5)

пасажир 2012.03.18, 16:25
Пропоную дупутату Ревчуку і депутатам-свободівцям придбати автобуси і обслуговувати дані нерентабельні маршрути. Я бачу, їм лишень би поговорити про що-небудь. З Опришівців в центр міста можна добратись без проблем. А одну- дві зупинуки можна пройтись пішком, або пересісти на інший автобус.До кожного під хату не буде їхати автобус.
мешканець 2012.03.18, 17:55
Молодець пасажир, а депутати свободівці це така безтолковщина,що смішно навіть малій дитині.Може треба,щоб до кожної установи було по окремому бусу,чи автобусу?Місто і так засрали такими дровами,що нема чим дихнути,вся бичарня вважає газувати по центру,а помити,чи зремонтувати машину нема кому,ще й рило залити спіртяком з хімзаводу.
Спокій 2012.03.18, 22:46
"мешканець", а Ви, взагалі, адекватною людиною себе вважаєте? Де в статті хоч словом були згадані свободівці? Не підгодовуйте своїх фобій, бо потрапите до божевільні або луснете зі злості.
Андрій Петрович 2012.03.19, 10:33
Про транспорт можна говорити багато, проте абсолютно згоден із пасажиром, піар це добре, а ще краще якщо на нього давати грошей, а за це відповідає саме міська рада, зокрема її більшість та профільна комісія. Є збитковий маршрут - дотуйте перевізника або купіть автобус на Електроавтотранс і возіть людей. Немає грошей в бюджеті - купіть за свої, станьте перевізником і піартесь! А якщо не згодні на жоден із варіантів, то краще мовчіть і не нагнітайте. Проте не зважаючи на все вищезазначене, нам всім потрібно пам'ятати - ну не можна з-під свого дому заїхати в будь-яку точку міста. Деколи трохи треба і пройтися, тим паче, що це корисно! Хоча тоді є шанс забруднити взуття та одяг, але це вже питання роботи інших комнальних служб, і вже зовсім інша історія.... P.S. Слава Україні!
Микола 2012.03.19, 14:05
Автобусів і так до "хрина" в місті. Подивіться на світлофор незалежності січових стрільців - пробка, дві авто 10 автобусів в черзі. А свободі треба пропіаритись перед виборами.
21.11.2025
Тетяна Ткаченко

Волонтерка Вікторія Сакун двічі змушена була залишати дім через російську агресію. Вперше — у 2014 році з окупованого Донецька, вдруге — після початку повномасштабного вторгнення у 2022-му.    

364
18.11.2025
Вікторія Матіїв

«Володя був справжнім українцем, гордився своєю кров’ю і ніколи не кидав слів на вітер», — згадує Вікторія Петрук свого чоловіка, полеглого захисника Володимира Петрука.  

4307
14.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

6592 9
07.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2641
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1496
29.10.2025
Лука Головенський

Це розповідь про останні роки в Німеччині та загибель гетьмана України Павла Скоропадського.

2791 1

Епіграфом до цього тексту візьмемо фрагмент з «Мандрів Гулівера», в якому Джонатан Свіфт устами Гулівера розповідає господарю — Гуїгнгнму про суддів та адвокатів тогочасної в Англії.

1635

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

428

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2458

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

996
16.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

2101
11.11.2025

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

6498 2
05.11.2025

За даними експертів, те, що одночасне споживання їжі й води негативно впливає на травлення, є міфом.

10959
16.11.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

1193
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

8039
08.11.2025

Вінчання — особливий релігійний обряд, який символізує об'єднання двох людей в шлюбі перед Богом.  

9028
04.11.2025

Два досвідчених і дуже майстерних шахових гравців сіли за дошку з чорно-білими клітинами і розставили на ній свої війська.

14613
17.11.2025

Івано-Франківський театр драми і комедії, який колись мав назву «Новий театр», нині працює в мінімальному складі.  

1645 1
17.11.2025

Колишній держсекретар США Майк Помпео став членом наглядової ради української оборонної компанії Fire Point.  

490
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

1136
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

1002
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1432