Інтерв’ю з Андрієм Волошиним, лідером Традиціоналістичного клубу

 

В нас час з’являється дуже багато цікавих організацій і клубів, де можна підживити свій мозок та поспілкуватися з розумними людьми, у Києві існує саме такий інтелектуальний осередок – Традиціоналістичний клуб, лідером якого є магістр політології Андрій Волошин.

 

Кореспонденту угорськомовної всеукраїнської газети “Карапатська правда” (Карпаті Ігаз Со) вдалося поспілкуватися з паном Андрієм після зборів клубу у Києво-Могилянській Академії:

 
- Пане Андріє, чому ви вирішили зорганізувати такий клуб? Кому ця ідея спала на думку? Як часто ви збираєтесь в Києво-Могилянській Академії?

- Ідея створити Традиціоналістичний Клуб прийшла мені та деяким моїм однодумцям в 2009 році. Ми створили організацію яка відповідала інтересам та зацікавленням консервативно-налаштованої молоді (і не тільки молоді). Ми вирішили об'єднати наші зусилля в дослідженні спадщини українських та іноземних авторів. Проводячи відкриті засідання клубу ми знайомили з цими дослідженнями ширші кола зацікавлених людей, серед яких було особливо багато студентів. В Києво-Могилянській Академії ми провели декілька засідань і будемо проводити ще, як і в інших університетах Києва та України.


- Коли ви говорите за традицію, то що ви маєте на увазі? За яку традицію?

- В загальному розумінні традиція — це досвід, звичаї, погляди, що склалися історично. Але коли ми говоримо про Традицію, то згідно з Рене Геноном Традицію можна охарактеризувати як сукупність знань надлюдського характеру, які передаються з покоління в покоління.  


- Яким чином буде подолано постмодерн у суспільстві, в культурі, в головах?

- Напевне його самознищенням та приходом все більшої кількості людей до археофутуризму.


- Цікаво, ви вважаєте свій клуб політичним чи швидше культурологічним явищем?

- Метаполітичним. Ми не ставимо собі за мету перерости в політичну партію, хоча деякі члени нашого клубу являються членами різних партій.  Ми не є і культорологічним клубом. Швидше ті ідеї, які ми виробляємо диктують та формують нашу діяльність в різних сферах: кого в політиці, кого в культурі.


- Не секрет, що ідеями Рене Генона, Юліуса Еволи та Освальда Шпенглера захоплювалося не одне покоління читачів, чому ви вважаєте ці ідеї найбільш актуальними зараз?

- Нажаль, ідеї цих трьох мислителів не представлені на рівні в Україні. Це видно хоча б по тому, що є обмаль перекладів на українську мову. Але ми бачимо, що зацікавленість все зростає, на різних рівнях – академічному, політичному, навіть андеграундному.

Рене Генон, можна сказати, створив традиціоналізм як рух, філософію, школу. Його твори чудово показують світ Традиції у різних проявах та констатують духовних занепад заходу. Книги Генона стануть в пригоді не тільки тим хто знаходиться в стані духовного пошуку, а і багатьом інтелектуалам для загального розвитку.  Якщо Генон описував все зі споглядальної позиції (так би мовити брахманської), то Юліус Евола вважав себе кшатрієм (воїном) і в його творах знайдеться більше саме практичних рекомендацій. Спектр тем, про які писав Евола дуже великий, він охоплює більше політики і мистецтва, а його воїнська позиція та чіткий стиль і зробили його культовою постаттю для багатьох правих інтелектуалів післявоєнного періоду. Прикладів людей, що черпали і черпають натхнення з творів Еволи дуже багато, та інтерес до його спадщини в усьому світі зростає, про що свідчить все збільшуюча кількість перекладів та публікацій на різних мовах. Щодо Шпенглера то, здається, його давно проходять в університетах.


- Чи можна розглядати українську революцію в контексті консервативної революції?

- Подивившись на українську історію (хоча б початку ХХ ст.) можна побачити протистояння консервативної та соціалістичної, ліберальної тенденції в українському русі. Близьким до розуміння консервативної революції був Дмитро Донцов, твори якого активно читаються і видаються в наші дні.

Яку саме українську революцію ви маєте на увазі? Розпад СРСР, так звана помаранчева революція не були консервативними, хоча в них і приймали участь люди, яких можна було б назвати консервативними революціонерами. Чи може ви говорите про майбутнє? Тоді час покаже, цілком можливо що буде відповідний контекст. 


- Розкажіть про міжнародну монархічну конференцію, що відбулася нещодавно в Києві.

- Міжнародна монархічна конференція відбулась 5 травня 2012 року. Традиціоналістичний клуб був одним з організаторів цієї конференції. Для нас не новина, що багато людей цікавиться темою монархії, тому ми і зорганізували цю подію. Серед виступаючих були двоє гостей з-за кордону – Франк Абед (Франція) та Джон Хауелз (Великобританія), а також двоє докторів наук Павло Гай-Нижник, Олег Однороженко, та багато інших цікавих виступаючих.  Ми ледве вклались в регламент, деякі виступаючі вирішили скоротити свої доповіді або взагалі не виступати. Так що, наступного разу при проведенні подібної конференції треба буде виділити 2 дні на офіційну частину. Пізніше на нашому сайті з’явиться відео всіх доповідей.


- Що таке археофутуризм? У чому полягає його сенс?

- Якщо коротко, то археофутуризм – це умонастрій, згідно якому суспільство знову звернеться до цінностей предків. Але звісно ніякого повернення назад не може бути, тому це звернення буде в сучасному прояві з використанням новітніх технологій та створення нових форм. Ми бачимо археофутуризм як перш за все мистецький рух, але мистецтво ми сприймаємо у його всеохоплюючому прояві, у поєднанні з політикою, економікою, філософією, та іншими сферами.

 

- Назвіть три найважливіших археофутуристичних терміна. Поясніть їх нашому читачу.

Нові течії в мистецтві часто породжують нові терміни. Але я краще назву три археофутуристичні аксіоми: Аристократизм. Метафізичність. Імперськість. Думаю, їх не треба пояснювати. Але коротко скажу, що археофутуристи – це перш за все аристократи в мистецтві, і вони не сприймають плебейське мистецтво, дешеві приколи, перенавантаження нецензурщиною чи брудною лексикою, та й взагалі ті речі якими рясніє постмодерн. Метафізичність – це глибоке сприйняття мистецтва, як свого так й іншого, це не «мистецтво заради мистецтва», не робота на кількість (текстів, картин, пісень) і не робота на замовлення. Треба говорити коли є що сказати, а коли немає – то краще мовчати. І врешті-решт Імперськість – це готовність до опанування нових просторів та територій, це сила і впевненість у собі. 


- Яка різниця між традиціоналізмом і консерватизмом?

Традиціоналізм – це світогляд чи швидше соціально-філософський напрямок, створений Рене Геноном, а консерватизм – це ідейно-політична та культурна течія, яка сама по собі є дуже широкою. Більшість традиціоналістів є консерваторами, але далеко не всі консерватори – традиціоналісти. Щодо українського консерватизму – то досить багато українців консервативно-налаштовані, але цей напрямок на жаль не представлений в сучасному політичному житті.


- Ви справді вважаєте, що Україна стане монархією? Які існують підстави для монархії?

- Так. Якщо найближчим часом відбудеться конвергенція катастроф (поєднання, синергія політичних, екологічних, економічних, демографічних катастроф), то відбудуться величезні зміни як в Україні так і в світі. Під час цих катастроф, найкраще підготовлені українці згуртують довкола себе інших, відповідно буде створена нова еліта, нова держава з монархічною формою правління. Це такий, археофутуристичний варіант.

А підстав для монархії багато. Україна в найкращі свої часи була монархією (це і Київська Русь, і козацький Гетьманат, і Гетьманат Скоропадського). Ідея монархії позитивно сприймається в суспільстві. Але коли доходить до питання – «Хто може бути монархом?» то постає набагато більше питань і дискусій.

 
- На конференції пролунала цікава думка про обмеження загального виборчого права. Яку альтернативу ви тут бачите?

- Я думаю всі погодяться, що це нечесно коли професор та якийсь злочинець, або наркоман мають однаковий вплив на виборчий процес, тобто мають один голос.  Це несправедливо! Вірною альтернативою було б обмеження загального виборчого права для деяких категорій населення та делегування права обирати колегіям виборщиків. Ця тема потребує детальнішого опрацювання і потенційного формування законопроекту, який розглянуть в Верховній Раді нового скликання.

- Яким чином можливе повернення до феодалізму, ідеї якого так популярні серед молоді зараз?

- Через конвергенцію катастроф, ті хто виживуть – стануть новими феодалами. Або через створення нової патріотичної еліти. Феодал – це не бандит,  якому вдалось вбити конкуруючих бандитів на накопичити багатства. Феодал – це лідер, який турбується про своїх підопічних. Він захисник і меценат, який ще може бути і моральним і навіть духовним лідером. Якщо такі люди займуть ключові посади, то повернення до феодалізму може статись і не через катастрофи.


- Де можна прочитати про ваш клуб, ознайомитись зі статтями присвяченими традиціоналістичній тематиці?

У нас на сайті http://uktk.org/. Також є цікавий сайт http://rozum.info/ дев розділі «Книги» можна скачати багато книжок Рене Генона, Юліуса Еволи та інших авторів. 


- Дякую за інтерв’ю!

 


Репортер газети «Karpati Igaz Co»

 

Ірина Алмаші


 


21.06.2012 2330 0
Коментарі (0)

24.11.2025
Анна Марущак

Рецидивісти зі строками за вбивство, “смотрящі” за містами й колоніями, ув’язнені, які й досі керують “общаками” через контрабандні телефони, та наркоторговці потрапили в епіцентр резонансних кримінальних проваджень про вимагання, шахрайство та побиття.  

5561
21.11.2025
Тетяна Ткаченко

Волонтерка Вікторія Сакун двічі змушена була залишати дім через російську агресію. Вперше — у 2014 році з окупованого Донецька, вдруге — після початку повномасштабного вторгнення у 2022-му.    

1205
18.11.2025
Вікторія Матіїв

«Володя був справжнім українцем, гордився своєю кров’ю і ніколи не кидав слів на вітер», — згадує Вікторія Петрук свого чоловіка, полеглого захисника Володимира Петрука.  

5142
14.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

7116 9
07.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2965
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1713

Епіграфом до цього тексту візьмемо фрагмент з «Мандрів Гулівера», в якому Джонатан Свіфт устами Гулівера розповідає господарю — Гуїгнгнму про суддів та адвокатів тогочасної в Англії.

2640

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

571

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2668

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

1136
25.11.2025

Питання «чи варто їсти пізно ввечері?» часто хвилює тих, хто намагається правильно харчуватися й дбати про своє здоров’я.  

4979
20.11.2025

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

918
16.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

2361
25.11.2025

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

17822
20.11.2025

Нерідко молодь стверджує, що можна вірити в Бога, втім не ходити до храму.  

12266
16.11.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

1309
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

8210
27.11.2025

Міжнародна співпраця дозволяє Івано-Франківську не лише ремонтувати пам’ятки та культурні об’єкти, а й розвивати освіту, культуру та соціальні програми громади.

616
17.11.2025

Колишній держсекретар США Майк Помпео став членом наглядової ради української оборонної компанії Fire Point.  

737
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

1295
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

1148
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1609