Як спілкуватися з клієнтами

Спілкування з клієнтами — це дуже важливий аспект роботи співробітників кожної компанії, неважливо, спеціалізується вона на реалізації товарів або послуг. Від вміння правильно спілкуватись залежить обсяг прибутку компанії. Звичайно, краще, якщо керівник, менеджер або відповідальна особа пройшли повноцінні курси продажів, а персонал має чіткий скрипт побудови розмови та відповідні навички. У цьому матеріалі ми теж дамо корисні поради щодо правильного спілкування з клієнтами.

Канали комунікації у спілкуванні з клієнтами

Техніка спілкування з клієнтами може відрізнятися залежно від того, по якому каналу йде взаємодія. Це може бути:

  • телефон;
  • соцмережі;
  • повідомлення в месенджерах і SMS;
  • мобільні додатки;
  • електронна пошта;
  • відгуки на маркетплейсах;
  • чат-боти.

Для всього цього розроблені різні алгоритми, але є й деякі правила, які залишаються загальними, попри те, яким каналом відбувається спілкування або навіть якщо воно йде під час особистого контакту.

Також, незважаючи на те, використовуєте ви технології спілкування з клієнтом по телефону або обробляєте відгуки, у вашій роботі повинна бути впроваджена CRM-система для автоматизації та зручності зберігання даних. Завдяки якісній систематизації даних ви можете швидко отримувати потрібну інформацію та формувати звіти.

Чому важливо правильно спілкуватися з клієнтами

Комунікація між клієнтом та співробітником повинна бути ефективною для обох сторін. Клієнт повинен отримати необхідні відповіді на запитання, а менеджер — утримати потенційного покупця або підтримати його лояльність для повторного звернення.

Коли встановлення контакту з клієнтом відбувається з порушеннями вироблених правил, внаслідок цього можуть виникнути непорозуміння та навіть конфліктні ситуації. Це викликає взаємне розчарування і повну втрату потенційного покупця. Щоб уникнути цих неприємностей, треба відповідально ставитись до таких контактів та виконувати ті правила, про які ми розказуємо далі.

Правила спілкування з клієнтами

Ці правила є загальними для всіх видів і каналів взаємодії. Вони не залежать від того, йде робота з клієнтами по телефону, у месенджері або у соцмережах. Хоча в останньому випадку відмічається деяке стирання меж офіційності та ввічливості.

Клієнтоорієнтованість у словах

Відповіді повинні бути ясними та короткими. Багатослівні пояснення нервують та втомлюють клієнтів. Відповідайте прямо та без балаканини, поважайте час співрозмовника. Дотримуйтесь наступних рекомендацій:

  • Усі правила спілкування з клієнтами потребують показати свою зацікавленість, а не байдужість до потреб людини, яка звернулася до вас. Запитайте її про це, та про цілі звертання.
  • Уважно вислухайте відповіді, приділіть увагу.
  • Узагальніть все сказане та постарайтеся підібрати найбільш оптимальне рішення.

Ніколи не ставте себе вище за клієнта

Співрозмовник відчує поверхневе або зарозуміле відношення до себе через різні непрямі ознаки. Тож правила спілкування з клієнтами не рекомендують:

  • відповідати односкладно, “так” чи “ні”;
  • намагатися щось продати — не завжди звернення потенційного клієнта пов'язане з бажанням щось придбати;
  • давати свідомо неправдиву відповідь — брехня сприймається гірше, ніж незнання.

Терпіння

Проявити нетерпіння легше за все, але завжди пам’ятайте — люди звертаються для вас за важливою для себе інформацією. Глибокий вдих допоможе зберегти спокій і не дати клієнту піти до іншого продавця.

Відкритість для зворотного зв'язку

Розумінню цього не навчить жоден шаблон розмови з клієнтом, але ви повинні знати, що ваші клієнти — найбільш досвідчені експерти у сфері своїх потреб та бажань. Прислухайтесь до них, щоб краще розбиратися у своїй цільовій аудиторії.

Чітке пояснення того, що ви маєте на увазі

Зосередьтеся ось на яких моментах:

  • визначте мету розмови;
  • з’ясуйте, чого хоче людина та чого бажаєте досягти ви під час комунікації;
  • які нюанси треба обов’язково проговорити.

Чітке уявлення про предмет розмови допоможе зосередитись та правильно формулювати свої думки.

Висновок

Від знання, як правильно працювати з клієнтами, залежить кінцевий успіх всієї маркетингової кампанії вашої команди. Тому слід приділяти цьому достатньо уваги. Основні постулати спілкування: терпіння, ввічливість, прямота та зрозумілість. Але є ще дуже багато тонкощів, інформацію про які вам може дати експертний консалтинг продажів, на сайті Ракета Продаж. З допомогою справжнього професіонала ви зможете побудувати ідеальний алгоритм спілкування навіть у самих незвичайних та гострих ситуаціях.

Реклама


21.05.2024 1062
15.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

3608
10.11.2025
Катерина Гришко

Суд скасував звернення Івано-Франківської міської ради про посилення інституту сім’ї. Проте, у рішенні не йдеться про заборону абортів.    

1131
06.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2322
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1280
29.10.2025
Лука Головенський

Це розповідь про останні роки в Німеччині та загибель гетьмана України Павла Скоропадського.

2444 1
28.10.2025
Вікторія Матіїв

«Немає більшої любові, ніж коли людина віддає життя за своїх друзів», — ці слова з Біблії (Євангеліє від Івана 15:13) найточніше описують Олега Павлишина. Його дружина Світлана Павлишин каже, що саме так він і жив — без вагань залишив усе: родину, спокій, звичне життя, щоб стати на захист України.  

31808

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

266

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2048

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

888

Доволі поширеною є думка серед практикуючих християн начебто «жінці в дні менструації не можна заходити до церкви, цілувати ікони та причащатися». Ця ідея настільки довго існує, що багато хто вважає  це каноном. І насправді дуже сумно кол

2158
11.11.2025

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

6328 2
07.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

1826
03.11.2025

За даними експертів, те, що одночасне споживання їжі й води негативно впливає на травлення, є міфом.

10771
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

7737
08.11.2025

Вінчання — особливий релігійний обряд, який символізує об'єднання двох людей в шлюбі перед Богом.  

8870
04.11.2025

Два досвідчених і дуже майстерних шахових гравців сіли за дошку з чорно-білими клітинами і розставили на ній свої війська.

14494
30.10.2025

Отець Юліан Тимчук розповів про історію походження свята Геловіну та пояснив, чому з християнського погляду воно не є «невинною розвагою». 

803
11.11.2025

Комітет з Національної премії України імені Тараса Шевченка оголосив перших претендентів.

807
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

973
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

871
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1311
23.10.2025

За кілька останніх днів спостерігаємо різку зміну риторики США щодо Росії. Вперше за другої каденції Трампа США запровадили нові санкції проти Росії, комітет Сенату пропонує визнати Росію державою-спонсором тероризму.

1625