Франківський активіст вирахував собівартість проїзду у громадському транспорті

 

 

Громадський активіст Андрій Черніков вирахував справжню вартість проїзду у громадському транспорті Івано-Франківська та прокоментував розрахунки, які надали перевізники під час громадських обговорень про підняття вартості проїзду у громадському транспорті.

 

Проведені розрахунки активіст опублікував у соцмережі Фейсбук, інформує Фіртка.

 

На громадських слуханнях Ігор Сенчук озвучив одну цифру – 6,25 грн – середня собівартість перевезення одного пасажира у Франківську (ред. як уточнив Ігор Сенчук ним був озвучений середній розрахунок поданий перевізниками), тоді як перевізники озвучували інші. Так, в офіційних документах із розрахунками, які подав у міськвиконком перевізник на маршруті №84, фігурувала цифра у 8 грн.

 

«Я взявся вивчати цей документ де дійсно була зазначена цифра 8.13 грн як собівартість перевезення. Я зразу помітив число яке мене здивувало, що розхід мастильних матеріалів складав більше ніх палива, а саме 6,95 грн на км. На обороті було вказано як це вираховуюється і в поле "Витрати на паливо на 1 км пробігу" підставлено число 6,58 грнкм. Але це не вірне число. Витрати на паливо на 1 км пробігу, це не скільки гривень на 1 км пробігу витрачається на паливо, а скільки палива потрібно витрати на 1 км пробігу, бо розхід мастильних матеріалів розраховується від витрат палива. На 100л палива треба 1,2л моторного масла. Отже, правильне число мало бути 0,2483 лкм. Підставивши це в формулу, я виявив, що ціна за квиток впала з 8,13 грн до 4,3 грн. Це на найдовшому 55 маршруті (26,5 км). Середня заповненість цього маршрута мала би бути 60 людей, це на повний оборотний маршрут, тобто з Симоненка до Чукалівки і назад до Симоненка. При цьому ціна на бензин вказана пікова, яка була 26.5 грн/л.», - пише Черніков.

 

Також активіст зауважив, що в цих розрахунках взято до уваги, що автобус кожні 4000 км проходить ТО (тобто кожні 12 днів), на ремонт відведено 20 днів в році. З кожної тисячі кілометрів на запчастини (не рахуючи акумуляторів і шин) відкладається 1100 грн. При цьому порахована і амортизація. В цей розрахунок також був врахований зиск перевізника - 10% від обороту.

 

«Тепер якщо взяти не найбільш довгий маршрут, а навіть не найбільш поширений - наприклад 29й (Обласна лікарня - Ринок - Велмарт - Сільпо) (7 автобусів на ньому працюють). Порахувати, що платних пасажирів він перевозить в середньому 40 в одну сторону, довжина маршруту становить 16,5 (приблизно, оборотного). Ціна бензина зараз 21 грн. То собівартість перевезення - 2,15 грн. Заробіток перевізника при вартості квитка 2,75 грн, буде становити 250 тис грн на рік (по 20 тис грн. на місяць). А при 4 грн - 645 тис грн (по 54 тис грн на місяць). Це при тому, що автобус доглядається як належить, не скрипить, нічого не відвалюється, все прибрано і охайно. Бо ціна на запчастини закладається 60 тис на рік (а нагадаю що GPS-навігатор коштує 2000-3000 грн)», - зауважує Черніков.

 

Можна щось говорити, що пенсіонери не платять, але з 1 червня 2015 року, вони вже не будуть вважатись пільговою категорією і кількість платних перевезень зросте.

 

«Ще звісно не враховані супутні послуги, як зовнішня і внутрішня реклама, яка теж приносить копій очку», - підсумував активіст.

 

 

 

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

АМК радить владі Івано-Франківська провести обстеження пасажиропотоків на міських автобусних маршрутах

Франківські перевізники наполягають на вартості проїзду у п'ять гривень. Влада пропонує чотири (фото)

Проїзд в маршрутках Івано-Франкіська коштуватиме 4 грн

Франківські маршрутки можуть обладнати GPS-навігаторами після проведення конкурсів, запланованих на жовтень

Анушкевичус підтвердив, що вартість проїзду в громадському транспорті Івано-Франківська зросте

Михайло Смушак: У Франківську не громадський транспорт, а "перевізники-заробітчани"

 


19.03.2015 521 1
Коментарі (1)

Асоціація Перевезень Пасаж 2015.03.19, 18:37
Отже, ніхто зараз не говорить про тариф 8 чи навіть 6 гривень. Реальний тариф на перевезення в даних умовах які є в Івано- Франківську складає від 4 до 5грн., про що і говорилося на громадських слуханнях. Проста калькуляція, не вдаючись в глибину методики розрахунків тарифу затвердженою ще Міністерством транспорту і зв’язку показує, що з моменту останнього підняття тарифу з 2грн до 2грн. 75коп. ціни на основні витратні матеріали зросли в середньому на 80%. Тобто ціна таких основних і вагомих витрат як, дизельного пального зросла з 13,99грн. до 23,94грн. (+71%), робіт з технічного обслуговування з 1450грн. до 1750 грн. (+21%), запасні частини для ремонту автобуса в місяць з 4500грн до 10200грн. (+125%), акумулятори( з 700грн. до 1600грн.), шини( з 1700грн. до 3800грн. та інші матеріали (ще +105%). Тому просто добавивши середніх 80% прямих витрат без ніяких додаткових заробітків до тарифу 2грн.75коп., отримуємо тариф 4грн. 95 коп. На першому етапі враховуючи складну ситуацію в нашій державі ми зможемо деякий час протягнути на тарифі 4 грн., про що говорилося на громадських слуханнях. Але якщо його не змінювати в умовах коли всі витрати для забезпечення руху транспорту значно зросли, автобуси просто зупиняться. Зупиняться не через те що перевізники погані і хочуть страйкувати, чи хочуть досадити мешканцям нашого міста і владі, а через те що просто на просто не буде коштів для забезпечення діяльності пасажирських перевезень. Коментуючи розрахунки Андрія Чернікова де собівартість послуг на маршруті №29 складає 2грн.15коп. то вони так само не вірні як і ті де собівартість 8грн.
09.09.2025

Чому історичні скарби під загрозою?

1210
05.09.2025
Вікторія Косович

Як в Івано-Франківську справляються з викликами в умовах війни, які інфраструктурні проєкти реалізовують та що планують після перемоги, Фіртка поспілкувалася з заступником мера, директором департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради Михайлом Смушаком.

963
01.09.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки розпитала шкільну практичну психологиню Віталію Саламащак про те, як війна впливає на емоційний стан учнів, які методи допомагають дітям впоратись зі стресом та тривожністю і що батькам і вчителям варто знати, щоб підтримати дітей у цей непростий час.

1066
30.08.2025

Кримінальний шлейф компанії-переможця «Коста-Проект» викликає занепокоєння щодо прозорості будівництва системи лінійної телемеханіки.  

7100
29.08.2025
Олег Головенський

Рівно рік тому чимало експертів та аналітиків як крайній сценарій прогнозували перемир’я у війні та вибори президента, Верховної та місцевих рад на весну або на осінь вже поточного 2025 року.  

1744
27.08.2025

Формальний аудит і кримінальний шлейф компанії-переможця змушують задуматися.

2527

Некромантія — це про культуру. Культура, яка по суті є рекультивацією, стає просто культом смерті. Ніби логічно — чим більше мудрості, тим більше любови до смерті. Або ж сили й наснаги її прийняти. Це культ або ж ритуал.

330

Ще недавно приналежність до певної конфесії визначали також за однією ознакою, вважаючи, що православний священник має бороду, а католицький — з поголеним обличчям.

576

Цього дня, рівно 148 років тому, 22 серпня 1877 року народився мій прапрадід Самійло Головенський. Він був козацького роду, заможним, володів 30-ма гектарами поля та млином. В радянські часи його назвали «куркулем».

1625

Східне християнство — найпоширеніша релігійна традиція в Україні. Православна церква України і Українська греко-католицька церква мають подібний устав і обряди, і вони глибоко вкорінені в українську культуру.  

861
10.09.2025

Час останнього прийому їжі може впливати на здоров’я не менше, ніж її склад.  

1082
06.09.2025

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

567
02.09.2025

Завдяки сприятливим погодним умовам та щоденній праці аграріїв завершили збирання ранніх зернових культур.  

927
09.09.2025

Християнська родина — це не лише осередок любові й підтримки, а й «домашня Церква».  

1247
05.09.2025

Вірян запрошують на прощу до Погінського монастиря, що на Прикарпатті.  

820
03.09.2025

Мер Івано-Франківська Руслан Марцінків підтримав позицію Українського католицького університету щодо враховування світоглядних критеріїв при відборі студентів на програму з проживанням у колегіумі.  

1372 1
30.08.2025

У Святому Письмі є притча, що вчить милосердю і взаємодопомозі, яку часто наводять як приклад для сучасного суспільства.  

953
09.09.2025

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.  

37301 1
04.09.2025

В Пекіні відбувся найбільший в історії Китаю військовий парад, присвячений 80-літтю завершення Другої Світової війни.

1048
01.09.2025

FP-5 «Фламі́нго» — українська крилата ракета великої дальності. Перші фотографії ракети опубліковані 17 серпня 2025 року. Пізніше оприлюднені її технічні дані свідчать, що українська ракета вдвічі перевищує як дальність, так і вагу бойової частини знаменитих американських «Томагавків». При цьому вона приблизно вдвічі дешевша за американські ракети.  

1298
23.08.2025

Лише в серпні поточного року українськими дронами були вражені, деякі по кілька разів, сім великих нафтопереробних підприємств Росії та інша інфраструктура. Загалом враженими виявилися підприємства, які забезпечують 14% ринку пального Росії.  

799
16.08.2025

Так виглядає, що Трамп принижений путіним. Трамп ризикнув, поставивши на кон хоч і не все, але багато. І програв. Перед самітом на Алясці він заявляв, що якщо не досягне за результатами особистої зустрічі припинення вогню в Україні, то буде незадоволеним. Припинення вогню він не отримав. Але після тригодинних переговорів заявив, що оцінка зустрічі — «десять з десяти».  

3049 13