Ярослав Ковальчук: Працівник ДАІ певною мірою є візитівкою регіону

 

Питання аварійності почало хвилювати людство ще з часів появи першого автомобіля. З кожним десятиліттям ця проблема зростає в геометричній прогресії.

 

Чим більше транспортних засобів, тим більше людських жертв. Чому на дорогах гинуть люди і що потрібно зробити, щоб аварійність зменшилася?

 

З цими та іншими запитаннями ми звернулися до новопризначеного керівника УДАІ УМВС в області майора міліції Ярослава Ковальчука


 – Ярославе Ігоровичу, з чого почали роботу на Прикарпатті?

Робота, яку здійснює Державтоінспекція, практично всюди однакова, за винятком специфіки області. Частина Івано-Франківщини – це гірські райони, що вимагає більшої уваги на дорогах як з боку працівників ДАІ, так і з боку водіїв. Розвиток туризму на Прикарпатті зобов’язує працювати на рівні європейських норм і стандартів, удосконалювати профілактичну та освітню діяльність у цій сфері. Маю на увазі і належний стан утримання доріг і організація роботи працівників дорожньо-патрульної служби при нагляді за дорожнім рухом, при спілкуванні з людьми, надання їм допомоги. Я погоджуся з думкою про те, що працівник ДАІ певною мірою  є візитівкою регіону. Які враження в туристів будуть від спілкування з автоінспектором, така ж думка складатиметься про наш край загалом. Тому все починається з роботи з особовим складом.

– Чи плануєте кадрові перестановки?

Вони будуть, бо це звичайний робочий і людський процес. Хтось дослужився до пенсійного віку, пише рапорт і звільняється в запас за вислугою років і на їхнє місце приходять нові люди. 

При призначенні  на посаду в першу чергу ціную професіоналізм працівника. Якщо людина знає свою справу і зауважень до її служби немає – вона буде працювати, і навпаки, якщо є прорахунки в роботі, які через певний час не усуваються, таким потрібно шукати інше місце діяльності, де б вони могли себе краще проявити. Мені особисто, як керівникові і як людині, імпонують такі якості підлеглих, як чесність, порядність, відповідальність. Якщо працівник у чомусь некомпетентний, то це лише питання часу і він навчиться. Якщо ж безвідповідальний, то це, як кажуть, назавжди. Таким людям довіряти не можна.

– Над чим треба невідкладно працювати?

Звичайно, це було і є питання аварійності. З початку року на дорогах області трапилося більше двох десятків ДТП із постраждалими особами. Тому допоки з доріг будуть надходити такі повідомлення, доти нам є над чим працювати.

– Які важелі впливу до порушників Правил дорожнього руху є найбільш дієвими?

Як не парадоксально, але скільки ми говоримо про смертність на дорогах через порушення Правил, український водій і далі більше боїться штрафу, ніж потрапити в дорожньо-транспортну пригоду. В його свідомості не страх перед небезпекою, а перед інспектором, який оштрафує. З таким підходом до цієї проблеми ми однозначно не наведемо порядку на дорогах. Культура водіїв повинна закладатися на підсвідомому рівні. Ми не лякаємо людей, а застерігаємо, розказуємо про причини, наслідки ДТП і радимо, щоб вберегти від біди. Коли йдеться про людське життя  то питання штрафної санкції у даному разі чисто риторичне. Тому вважаю, що найбільшим важелем впливу має бути наша з Вами свідомість. Усвідомлення найголовнішого – безповоротності скоєного, бо тільки каральним методом проблему аварійності не вирішити.

– Ярославе Ігоровичу, чи можете сказати, що на сьогоднішній день між учасниками дорожнього руху та інспекторами існують партнерські стосунки?

Це дійсно актуальне питання. Особисто націлюю особовий склад підрозділів ДПС на те, що у водієві ми повинні бачити партнера, а не порушника, і було би приємно відчувати з боку громадян взаємність, що  інспектор – помічник, а не «кат із жезлом». Якщо таких стосунків ми досягнемо в роботі, це буде тільки на користь усім, хоча, звісно, переламати стереотип нелегко. Тому проводимо соціологічні опитування громадян, щоб дізнатися про рівень довіри та оцінку нашої роботи, урахувати у подальшому побажання та зауваження громадян, якою вони хочуть бачити Державтоінспекцію. Тільки після позитивної оцінки  можна сказати, що належно виконуємо обов’язки, покладені державою по забезпеченню безпеки в процесі дорожнього руху, і люди нам довіряють.

– Аби такі стосунки дійсно склалися, що має бути стимулом для роботи інспектора?

Стимулом повинно бути бажання працювати, виходити до людей з позитивним настроєм. Це суто психологічний момент, як поведешся з людьми, тим вони і відповідають. Трапляються випадки і непорозумінь і конфліктних ситуацій, які породжують скарги на працівників, хоча останнім часом більше надходить подяк. Коли людина на своєму місці, то це вже стимул, щоб нормально працювати.

– На завершення нашої розмови, щоб Ви хотіли побажати, зауважити?

Від працівників хотілося б самовіддачі роботі, якій ми присвятили своє життя, а від учасників дорожнього руху – усвідомлення того, що дорога не вибачає помилок, вона змушує сплачувати штраф тільки у кращому випадку. Тому безпечно на автошляхах буде тоді, коли кожний з нас  докладе зусиль, дотримуючись Правил дорожнього руху. Тільки спільно можна запобігти аварійності, й тоді учасники руху почуватимуться спокійніше під захистом ДАІ, а ми зробимо все, щоб нам довіряли.

 

Розмову  вела Мирослава БЕЛДИК


05.02.2013 2206 5
Коментарі (5)

Станиславівець 2013.02.05, 11:10
"Працівник ДАІ певною мірою є візитівкою регіону". Надивився я тих візитівок в ЮТУБІ. Ганьба регіону7
Місьо 2013.02.05, 13:58
Сам вуйко і таких же чортів по дорогах розставить і будуть оббирати народ
Dj 2013.02.05, 14:05
Бла-бла-бла, знову чую набір загальних фраз. Начальники міняються. а система залишається ))) Неахй цей пан покаже на чому він на роботу приїхав - ви прозрієте ))))
Вітя 2013.02.05, 15:30
Dj він все рівно не розкаже,а на якому авто він приїхав?
Водій зі стажем 2013.02.05, 22:00
Українська ДАІ настільки корумпована і скомпрометована в очах автомобілістів, що єдиний вихід - звільнити повністю всіх старих працівників і набрати нових. В свій час так зробили в Грузії. По результатах опитувань дорожній поліції в Грузії довіряють 74% водіїв.
18.09.2025
Діана Струк

Чому ми хворіємо з настанням осені та чи є ефективними народні методи профілактики хвороб, журналістці Фіртки розповіла імунологиня, доцентка ІФНМУ Галина Курилів.

921
16.09.2025

Попри російсько-українську війну, що триває з 2022 року, туризм на Івано-Франківщині не просто виживає, але й активно розвивається.    

491
14.09.2025
Вікторія Матіїв

Олексій Солоданюк загинув 23 серпня 2023 року на Запорізькому напрямку. Сім'я Солоданюк родом з Черкащини, але останні дев'ять років проживали у Києві. Після загибелі чоловіка Катерина разом з дворічною донечкою Соломією переїхали в Івано-Франківськ.  

1775
09.09.2025

Чому історичні скарби під загрозою?

1493
05.09.2025
Вікторія Косович

Як в Івано-Франківську справляються з викликами в умовах війни, які інфраструктурні проєкти реалізовують та що планують після перемоги, Фіртка поспілкувалася з заступником мера, директором департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради Михайлом Смушаком.

1446 2
01.09.2025
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки розпитала шкільну практичну психологиню Віталію Саламащак про те, як війна впливає на емоційний стан учнів, які методи допомагають дітям впоратись зі стресом та тривожністю і що батькам і вчителям варто знати, щоб підтримати дітей у цей непростий час.

1297

Свого часу транзитом на Тибет вдалося відвідати Непал та його столицю Катманду. І за ці кілька днів вісім років тому склалося враження, що непальці багато в чому подібні до українців.

560

Некромантія — це про культуру. Культура, яка по суті є рекультивацією, стає просто культом смерті. Ніби логічно — чим більше мудрості, тим більше любови до смерті. Або ж сили й наснаги її прийняти. Це культ або ж ритуал.

571

Ще недавно приналежність до певної конфесії визначали також за однією ознакою, вважаючи, що православний священник має бороду, а католицький — з поголеним обличчям.

823

Цього дня, рівно 148 років тому, 22 серпня 1877 року народився мій прапрадід Самійло Головенський. Він був козацького роду, заможним, володів 30-ма гектарами поля та млином. В радянські часи його назвали «куркулем».

1899
16.09.2025

Добра тарілка — це не дієта, а насолода: страви, які радують очі, душу і живлять тіло. Навіть простий перекус може стати маленьким ритуалом, що заряджає позитивом на кілька годин уперед.  

275
10.09.2025

Час останнього прийому їжі може впливати на здоров’я не менше, ніж її склад.  

1292
06.09.2025

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

780
16.09.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

254
09.09.2025

Християнська родина — це не лише осередок любові й підтримки, а й «домашня Церква».  

1465
05.09.2025

Вірян запрошують на прощу до Погінського монастиря, що на Прикарпатті.  

1059
03.09.2025

Мер Івано-Франківська Руслан Марцінків підтримав позицію Українського католицького університету щодо враховування світоглядних критеріїв при відборі студентів на програму з проживанням у колегіумі.  

1630 1
16.09.2025

Суди викривають байдужість місцевих рад до збереження історичних пам’яток.  

444
16.09.2025

Непал є країною, де домінують ліві політичні погляди. Загалом воно й не дивно, оскільки саме в Непалі народився сам Будда Гаутама.

638
04.09.2025

В Пекіні відбувся найбільший в історії Китаю військовий парад, присвячений 80-літтю завершення Другої Світової війни.

1262
01.09.2025

FP-5 «Фламі́нго» — українська крилата ракета великої дальності. Перші фотографії ракети опубліковані 17 серпня 2025 року. Пізніше оприлюднені її технічні дані свідчать, що українська ракета вдвічі перевищує як дальність, так і вагу бойової частини знаменитих американських «Томагавків». При цьому вона приблизно вдвічі дешевша за американські ракети.  

1572
23.08.2025

Лише в серпні поточного року українськими дронами були вражені, деякі по кілька разів, сім великих нафтопереробних підприємств Росії та інша інфраструктура. Загалом враженими виявилися підприємства, які забезпечують 14% ринку пального Росії.  

1055