Ярослав Ковальчук: Працівник ДАІ певною мірою є візитівкою регіону

 

Питання аварійності почало хвилювати людство ще з часів появи першого автомобіля. З кожним десятиліттям ця проблема зростає в геометричній прогресії.

 

Чим більше транспортних засобів, тим більше людських жертв. Чому на дорогах гинуть люди і що потрібно зробити, щоб аварійність зменшилася?

 

З цими та іншими запитаннями ми звернулися до новопризначеного керівника УДАІ УМВС в області майора міліції Ярослава Ковальчука


 – Ярославе Ігоровичу, з чого почали роботу на Прикарпатті?

Робота, яку здійснює Державтоінспекція, практично всюди однакова, за винятком специфіки області. Частина Івано-Франківщини – це гірські райони, що вимагає більшої уваги на дорогах як з боку працівників ДАІ, так і з боку водіїв. Розвиток туризму на Прикарпатті зобов’язує працювати на рівні європейських норм і стандартів, удосконалювати профілактичну та освітню діяльність у цій сфері. Маю на увазі і належний стан утримання доріг і організація роботи працівників дорожньо-патрульної служби при нагляді за дорожнім рухом, при спілкуванні з людьми, надання їм допомоги. Я погоджуся з думкою про те, що працівник ДАІ певною мірою  є візитівкою регіону. Які враження в туристів будуть від спілкування з автоінспектором, така ж думка складатиметься про наш край загалом. Тому все починається з роботи з особовим складом.

– Чи плануєте кадрові перестановки?

Вони будуть, бо це звичайний робочий і людський процес. Хтось дослужився до пенсійного віку, пише рапорт і звільняється в запас за вислугою років і на їхнє місце приходять нові люди. 

При призначенні  на посаду в першу чергу ціную професіоналізм працівника. Якщо людина знає свою справу і зауважень до її служби немає – вона буде працювати, і навпаки, якщо є прорахунки в роботі, які через певний час не усуваються, таким потрібно шукати інше місце діяльності, де б вони могли себе краще проявити. Мені особисто, як керівникові і як людині, імпонують такі якості підлеглих, як чесність, порядність, відповідальність. Якщо працівник у чомусь некомпетентний, то це лише питання часу і він навчиться. Якщо ж безвідповідальний, то це, як кажуть, назавжди. Таким людям довіряти не можна.

– Над чим треба невідкладно працювати?

Звичайно, це було і є питання аварійності. З початку року на дорогах області трапилося більше двох десятків ДТП із постраждалими особами. Тому допоки з доріг будуть надходити такі повідомлення, доти нам є над чим працювати.

– Які важелі впливу до порушників Правил дорожнього руху є найбільш дієвими?

Як не парадоксально, але скільки ми говоримо про смертність на дорогах через порушення Правил, український водій і далі більше боїться штрафу, ніж потрапити в дорожньо-транспортну пригоду. В його свідомості не страх перед небезпекою, а перед інспектором, який оштрафує. З таким підходом до цієї проблеми ми однозначно не наведемо порядку на дорогах. Культура водіїв повинна закладатися на підсвідомому рівні. Ми не лякаємо людей, а застерігаємо, розказуємо про причини, наслідки ДТП і радимо, щоб вберегти від біди. Коли йдеться про людське життя  то питання штрафної санкції у даному разі чисто риторичне. Тому вважаю, що найбільшим важелем впливу має бути наша з Вами свідомість. Усвідомлення найголовнішого – безповоротності скоєного, бо тільки каральним методом проблему аварійності не вирішити.

– Ярославе Ігоровичу, чи можете сказати, що на сьогоднішній день між учасниками дорожнього руху та інспекторами існують партнерські стосунки?

Це дійсно актуальне питання. Особисто націлюю особовий склад підрозділів ДПС на те, що у водієві ми повинні бачити партнера, а не порушника, і було би приємно відчувати з боку громадян взаємність, що  інспектор – помічник, а не «кат із жезлом». Якщо таких стосунків ми досягнемо в роботі, це буде тільки на користь усім, хоча, звісно, переламати стереотип нелегко. Тому проводимо соціологічні опитування громадян, щоб дізнатися про рівень довіри та оцінку нашої роботи, урахувати у подальшому побажання та зауваження громадян, якою вони хочуть бачити Державтоінспекцію. Тільки після позитивної оцінки  можна сказати, що належно виконуємо обов’язки, покладені державою по забезпеченню безпеки в процесі дорожнього руху, і люди нам довіряють.

– Аби такі стосунки дійсно склалися, що має бути стимулом для роботи інспектора?

Стимулом повинно бути бажання працювати, виходити до людей з позитивним настроєм. Це суто психологічний момент, як поведешся з людьми, тим вони і відповідають. Трапляються випадки і непорозумінь і конфліктних ситуацій, які породжують скарги на працівників, хоча останнім часом більше надходить подяк. Коли людина на своєму місці, то це вже стимул, щоб нормально працювати.

– На завершення нашої розмови, щоб Ви хотіли побажати, зауважити?

Від працівників хотілося б самовіддачі роботі, якій ми присвятили своє життя, а від учасників дорожнього руху – усвідомлення того, що дорога не вибачає помилок, вона змушує сплачувати штраф тільки у кращому випадку. Тому безпечно на автошляхах буде тоді, коли кожний з нас  докладе зусиль, дотримуючись Правил дорожнього руху. Тільки спільно можна запобігти аварійності, й тоді учасники руху почуватимуться спокійніше під захистом ДАІ, а ми зробимо все, щоб нам довіряли.

 

Розмову  вела Мирослава БЕЛДИК


05.02.2013 2238 5
Коментарі (5)

Станиславівець 2013.02.05, 11:10
"Працівник ДАІ певною мірою є візитівкою регіону". Надивився я тих візитівок в ЮТУБІ. Ганьба регіону7
Місьо 2013.02.05, 13:58
Сам вуйко і таких же чортів по дорогах розставить і будуть оббирати народ
Dj 2013.02.05, 14:05
Бла-бла-бла, знову чую набір загальних фраз. Начальники міняються. а система залишається ))) Неахй цей пан покаже на чому він на роботу приїхав - ви прозрієте ))))
Вітя 2013.02.05, 15:30
Dj він все рівно не розкаже,а на якому авто він приїхав?
Водій зі стажем 2013.02.05, 22:00
Українська ДАІ настільки корумпована і скомпрометована в очах автомобілістів, що єдиний вихід - звільнити повністю всіх старих працівників і набрати нових. В свій час так зробили в Грузії. По результатах опитувань дорожній поліції в Грузії довіряють 74% водіїв.
24.11.2025
Анна Марущак

Рецидивісти зі строками за вбивство, “смотрящі” за містами й колоніями, ув’язнені, які й досі керують “общаками” через контрабандні телефони, та наркоторговці потрапили в епіцентр резонансних кримінальних проваджень про вимагання, шахрайство та побиття.  

5120
21.11.2025
Тетяна Ткаченко

Волонтерка Вікторія Сакун двічі змушена була залишати дім через російську агресію. Вперше — у 2014 році з окупованого Донецька, вдруге — після початку повномасштабного вторгнення у 2022-му.    

1112
18.11.2025
Вікторія Матіїв

«Володя був справжнім українцем, гордився своєю кров’ю і ніколи не кидав слів на вітер», — згадує Вікторія Петрук свого чоловіка, полеглого захисника Володимира Петрука.  

5001
14.11.2025
Анастасія Батюк

У серці системи обліку транспортних засобів України таїться вразливість, яка може паралізувати життя тисяч автовласників.

7045 9
07.11.2025
Павло Мінка

На Франківщині ситуація гостра: регіон — один із найлісистіших в Україні, з Карпатськими лісами, які є частиною заповідників. 

2893
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

1671

Епіграфом до цього тексту візьмемо фрагмент з «Мандрів Гулівера», в якому Джонатан Свіфт устами Гулівера розповідає господарю — Гуїгнгнму про суддів та адвокатів тогочасної в Англії.

2438

Війна в Україні докорінно змінила суспільство у багатьох сенсах, з’явилось багато соціально активних молодих людей з інвалідністю, і впровадження інклюзивності набрала обертів та активно реалізовується на багатьох рівнях. 

548

Корупція, розкрадання  грошей в воюючій країні – справа мерзенна і така, що заслуговує жорсткого осуду та жорстоких вироків. Це без сумнівів і на поверхні. Але тут ми спробуємо піднятися над площиною очевидної реальності і додати трішки 3D, тобто тримірності.

2625

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

1108
20.11.2025

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

870
16.11.2025

Замість обмежень, радять зважати на контекст, баланс у раціоні та якість продуктів.  

2313
11.11.2025

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

6600 2
20.11.2025

Нерідко молодь стверджує, що можна вірити в Бога, втім не ходити до храму.  

12191
16.11.2025

Простий образ сіяча й зерна розкриває глибоку істину: від нас залежить, чи проросте й принесе плід те, що ми чуємо й сприймаємо.

1286
11.11.2025

У Музеї мистецтв Прикарпаття стартував проєкт з оцифрування костелу Пресвятої Діви Марії XVII століття.

8176
08.11.2025

Вінчання — особливий релігійний обряд, який символізує об'єднання двох людей в шлюбі перед Богом.  

9153
20.11.2025

Вручення дипломів та премій лауреатам, а також нагородження ювілейною медаллю Івано-Франківської обласної ради «100 років від дня народження Опанаса Заливахи» відбудеться 24 листопада.

650
17.11.2025

Колишній держсекретар США Майк Помпео став членом наглядової ради української оборонної компанії Fire Point.  

658
10.11.2025

П'ятого листопада Нью-Йорк обрав собі нового мера. Ним став 34-річний Зогран Мамдані, представник лівого крила Демократичної партії США, популіст та «прихильник ХАМАС».

1258
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

1104
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

1567